بازیگری که لیلا حاتمی به او اعتماد کرد

لیلی رشیدی با اشاره به اولین تجربه کارگردانی اش در تئاتر و خرسندی از اعتمادی که لیلا حاتمی به او کرده است، توضیح داد که نمایش «اسم» در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۳ به صحنه خواهد رفت. لیلی رشیدی بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره اولویت تجربه کارگردانی اش به خبرنگار مهر گفت: نمایش …

لیلی رشیدی با اشاره به اولین تجربه کارگردانی اش در تئاتر و خرسندی از اعتمادی که لیلا حاتمی به او کرده است، توضیح داد که نمایش «اسم» در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۳ به صحنه خواهد رفت.
لیلی رشیدی بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره اولویت تجربه کارگردانی اش به خبرنگار مهر گفت: نمایش «اسم» اولین تجربه کارگردانی من در تئاتر به حساب می آید که از پنجشنبه ۴ تیرماه اجرای خود را در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می کند. البته پیش فروش بلیت این نمایش در سایت تماشاخانه ایرانشهر آغاز شده و علاقمندانی که بلیت نمایش را قبل از اجرا پیش خرید کنند از تخفیف برخوردار خواهند بود.
وی درباره زمان اجرای نمایش و همزمانی اجرا در یک سالن با نمایش «ستوانِ اینیشمور» بیان کرد: به دلیل همزمانی اجرای ما با ماه مبارک رمضان قرار است ساعت ۲۳ شب به صحنه برویم و قبل از آن هم نمایش «ستوانِ اینیشمور» حسن معجونی اجرا خواهد شد. از آنجا که هم در نمایش ما و هم نمایش آقای معجونی صحنه های غذا خوردن وجود دارد نمی توانستیم قبل از اذان مغرب اجرا داشته باشیم و در نهایت بهترین زمان برای اجرای ما همان ۱۱ شب بود. فکر می کنم این اولین بار است که نمایشی ساعت ۱۱ شب به صحنه می رود اما با توجه به ایام ماه رمضان و اینکه مردم بعد از اذان از منزل خارج می شوند و تفریحاتشان را آغاز می کنند امیدوارم این نمایش مورد استقبال قرار گیرد.
بازیگر نمایش «مسخ» ادامه داد: البته ۱۷ اجرای ما در ماه مبارک رمضان خواهد بود و ۱۳ اجرای باقی مانده بعد از ماه رمضان است که در اجراهای باقی مانده ساعت اجرای نمایش تغییر خواهد کرد. امیدوارم با اطلاع رسانی مناسب علاقمندان به تئاتر بتوانند به دیدن این اثر نمایشی بیایند.
وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «اسم» داستان یک مهمانی است که در آن شوخی با اسم بچه ای که هنوز به دنیا نیامده باعث دردسر می شود و از این طریق رازهایی فاش می شود.
در این اثر نمایشی که در حال حاضر در مرحله تمرین است لیلا حاتمی، حسن معجونی، داریوش موفق، سارا افشار و عباس جمالی به عنوان بازیگر حضور دارند.
رشیدی در پایان درباره تجربه همکاری با لیلا حاتمی بیان کرد: کار کردن با لیلا حاتمی تجربه بسیار شیرین و خوبی است چون او بازیگری بسیار دقیق و جدی است و به راحتی از کنار چیزی نمی گذرد. حاتمی پیش از این پیشنهادهای دیگری برای حضور در تئاتر داشته که نپذیرفته است و بسیار به من لطف کرد که در اولین تجربه کارگردانی من، اطمینان کرد و در نمایش حضور یافت. شاید اگر سابقه دوستی و رفاقت دیرینه ما نبود این اتفاق رخ نمی داد.
دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از حسن معجونی طراحی صحنه و لباس، پریسا گودرزی، غزاله رشیدی، محمدرضا بزدوده گروه کارگردانی و محمدرضا حسین زاده مدیر تولید.
نمایشنامه «اسم» نوشته مشترک ماتیو دولا پورت و الکساندر دولاپتولیر است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ با کارگردانی برنارد مرات در تئاتر ادوارد هفتم پاریس روی صحنه رفت و با استقبال‌ از طرف مخاطبان و منتقدان فرانسوی رو به رو شد و جوایزی را هم برای این اثر به همراه داشت. این نمایشنامه توسط نشر قطره به فارسی منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا