هزینه اتصال دیتاسنترها به IXP زیرساخت رایگان شد

به گزارش خبرنگار موبنا، “علی‌اصغر عمیدیان” با بیان این مطلب افزود: براساس این مصوبه شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است مراکز تبادل داده (IXP) را حداقل در چهار نقطه ایجاد کرده و در صورت نیاز در آینده، این مراکز را در نقاط بیشتری توسعه دهد. وی با اشاره به اینکه اتصال به مراکز IXP زیرساخت برای …

به گزارش خبرنگار موبنا، “علی‌اصغر عمیدیان” با بیان این مطلب افزود: براساس این مصوبه شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است مراکز تبادل داده (IXP) را حداقل در چهار نقطه ایجاد کرده و در صورت نیاز در آینده، این مراکز را در نقاط بیشتری توسعه دهد.
وی با اشاره به اینکه اتصال به مراکز IXP زیرساخت برای تبادل محتوا به صورت غیرانحصاری و کاملاً اختیاری است و سایر شرکت‌ها نیز امکان ایجاد مراکز IXP و ارائه خدمات peering در خارج از شبکه زیرساخت را دارند، گفت: سقف تعرفه اتصال اپراتورها به مراکز IXP زیرساخت به ازای ظرفیت پورت تعیین شده است. اما هزینه اتصال مراکز داده غیردولتی مجاز به مراکز IXP زیرساخت رایگان خواهد بود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: تعرفه‌های تعیین شده در این مصوبه، سقف تعرفه اتصال به تمامی مراکز IXP اعم از مراکز IXP زیرساخت و سایر مراکز IXP ایجاد شده در کشور است و هزینه‌های انتقال برای تبادل محتوا بین مراکز IXP زیرساخت براساس تعرفه‌های مصوب، به عهده شرکت‌های ارائه دهنده مراکز داده و شرکت‌های ارائه کننده خدمات داده دارای پروانه از رگولاتوری است.
۱۲۹/

دکمه بازگشت به بالا