رونمایی رسمی از P8 هوآوی در ایران

به گزارش خبرنگار موبنا، در این برنامه که با حضور مسوولان دفتر هواوی و اصحاب رسانه در پردیس ملت تهران برگزار شد، “رضا آقایی نیا” مدیر دفتر هوآوی در ایران به معرفی این کالای تازه وارد پرداخت. وی مشخصات فنی این پرچمدار هوآوی را به شرح زیر اعلام کرد: هواوی در اصل این گوشی را …

به گزارش خبرنگار موبنا، در این برنامه که با حضور مسوولان دفتر هواوی و اصحاب رسانه در پردیس ملت تهران برگزار شد، “رضا آقایی نیا” مدیر دفتر هوآوی در ایران به معرفی این کالای تازه وارد پرداخت.
وی مشخصات فنی این پرچمدار هوآوی را به شرح زیر اعلام کرد:
هواوی در اصل این گوشی را با بدنه تمام فلزی روانه بازار کرده که به لطف این بدنه فلزی است که ظاهر آن از جلوه ای دو چندان برخوردار شده است و خیال کاربر را از بابت ضربات احتمالی به آن راحت می کند.
وزن این گوشی در حدود ۱۴۴ گرم بوده و تنها ۶.۴ میلی متر ضخامت دارد.
Huawei P8 از نمایشگر ۵.۲ اینچی IPS برخوردار است که البته به لطف حاشیه‌های نازک، دستگاه حالتی جمع و جور به خود گرفته است.
صفحه نمایش ۵.۲ اینچی هواوی P8 از نوع IPS LCD بوده و وضوحی برابر با ۱۰۸۰p با تراکم پیکسلی ۴۲۴ دارد که توسط Gorilla Glass 3 محافظت می شود که می توان گفت صفحه‌نمایش این پرچمدار در حقیقت ۷۸.۳ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده که رقمی برتر از گلکسی اس ۶ و بسیاری دیگر پرچمداران مطرح بازار به شمار می‌رود.
p8-2
پردازنده اختصاصی خود هواوی موسوم به Kirin 930 در دل پی۸ جای گرفته که ضمن برخورداری از قابلیت پردازش ۶۴ بیتی، از ۸ هسته‌ که بر ۴ تای آن‌ها روی سرعت ۲ گیگاهرتز و ۴ تای دیگری روی فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کلاک شده‌اند بهره می‌برد. معماری این پردازنده از نوع big.LITTLE است و تمامی پردازنده‌ها از مدل ۵۳ A هستند.
این پردازشگر که پیکربندی آن اندکی عجیب به نظر می‌رسد توسط ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌شود تا پرچمدار هواوی چیزی از رقبا کم نداشته باشد.
پردازنده ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 930 که پردازنده ای هشت هسته ای است از چهار پردازنده در فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز(A53) و چهار پردازنده در فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز(A53) تشکیل شده است که با ۳ گیگابایت رم همراهی می شود.
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی از دیافراگمی برابر با f/2.0 که مجهز به لرزشگیر نوری و فلش دو گانه LED است، برخوردار بوده که در کنار یک دوربین جلویی با سنسور ۸ مگاپیکسلی شرایط ایده آلی را برای ثبت خاطرات مهیا کرده است.
هواوی همچنین برای بهبود نتیجه نهایی در ثبت تصاویر، از یک پردازشگر مستقل تصویری هم در این دستگاه بهره برده که ادعا می‌شود در رده دوربین‌های DSLR کاربرد دارد.
p8

این دوربین توسط یک فلش دو رنگ همراهی می‌شود که تاکید هواوی بر روی قدرت تصویربرداری یکی از اهرم‌های اصلی فروش پرچمدار این کمپانی به شمار می‌رود.
۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی قابل افزایش از طریق microSD، باتری ۲,۶۸۰mAh و دو اسلات مجزا برای ۲ سیمکارت ۴G که یکی از نوع میکرو و دیگری نانو است از دیگر مشخصات فنی پرچمدار هواوی به شمار می‌روند.
دوربین به کار رفته در Huawei P8 اولین نمونه در دنیای موبایل است که از ۴ نوع زیرپیکسل (آبی-سبز-قرمز-سفید) بهره می‌برد.
هواوی پی۸ از تکنولوژی جدید این شرکت یعنی +Signal بهره می‌برد که در این فناوری از دو آنتن استفاده شده که یکی در سر و دیگری در ته گوشی جای گرفته‌اند.
img_557ef66fbf046
Huawei P8 قادر است در فاصله‌ی بسیار اندک ۳۳.۵µs میان این دو حرکت کند تا تماس‌ها و تبادل داده‌ها به نحو احسن اجرایی شوند.
این پرچمدار هوآی به لطف +Wi-Fi که موجب انتخاب بهترین سیگنال موجود می‌شود بیشترین بهره را از شبکه‌ی محلی خواهد برد.
پرچمدار پی۸ هواوی همچنین از تعدادی قابلیت نرم‌افزاری خاص نیز برخوردار است که تحت رابط کاربری۳.۱ EMUI ارایه شده‌اند.
این رابط کاربری بر روی اندروید ۵ آبنبات چوبی کشیده شده که برای نمونه با دوبار تپ کردن بر روی صفحه می‌توان به ثبت اسکرین‌شات پرداخت و حرکت مدور انگشت بر روی تصویر اجازه می‌دهد بخش خاصی از آن را پیش از ذخیره برش دهید.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا