سبد کالایی از جنس چینی و هندی/ سبد کالا باید از اجناس ایرانی پر شود

سبد کالایی از جنس چینی و هندی/ سبد کالا باید از اجناس ایرانی پر شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، گویا ایران باید همچنان انبار و مقصد کالاها و اجناس خارجی چینی و هندی باشد. در مرحله اول توزیع سبد کالا شاهد توزیع برنج هندی بودیم که گفته شد این برنج ها از زمان دولت قبلی …

سبد کالایی از جنس چینی و هندی/ سبد کالا باید از اجناس ایرانی پر شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، گویا ایران باید همچنان انبار و مقصد کالاها و اجناس خارجی چینی و هندی باشد. در مرحله اول توزیع سبد کالا شاهد توزیع برنج هندی بودیم که گفته شد این برنج ها از زمان دولت قبلی خریداری شده است ک مجبور به توزیع برنج هندی شدند اما این موضوع مورد اعتراض و انتقاد بیش از ۴۰ نماینده مجلس قرار گرفت.

تمام حسن و خوبی های این  سبدکالا یک طرف، اما مهم تر از همه تولید داخل بودن اجناس و اقلام سبد کالا است، به دلیل اینکه واردات هر کالا و محصول برابر است با بیکار شدن یک شهروند ایرانی.

انتقاد از واردات بی رویه
احمدعلي مقيمي نماينده بهشهر در مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با انتقاد از واردات بی رویه گفت: با اين روندي كه پيش مي رويم، نسل هاي آينده ديگر با برنج نا آشنا خواهند بود.

وی ادامه داد: با این وضعیت باید چشم و اميدمان به كشورهايي مانند چين و هند براي واردات برنج، چاي و محصولات كشاورزي باشد با چنين وضعيتي استقلال و اتكا به داخل ايجاد نخواهد شد.

این نماینده مجلس انتقاد کرد: چرا بايد برنج هندي به جاي ايراني در سبد كالا باشد در صورتي كه محصولات برنج كاران ما بر روي دستشان مانده است.

حمایت از کشاورز با سبد کالای اجناس داخل
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به اینکه اگر اقلام و اجناس سبد کالا از اجناس و تولید داخل باشد حمایت از تولید ملی خواهد بود، گفت: اگر هم در محصولی کمبود داریم، دولت با برنامه ریزی و اجرای طرح های مختلف خودکفایی می تواند نیاز داخل را تامین کند.

عباس پاپی زاده با اشاره به اینکه به متولیان جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم برای خودکفایی و تامین نیاز داخل فکر اساسی داشته باشند، اضافه کرد: هیچ مسئولی تا کنون صدای درد و مشکلات بخش کشاورزی را نشنیده اند و زمانی که مشکلات بخش کشاورزی به دولت گزارش می شود، اهمیت کمتری برای رفع مشکلات کشاورزان قائل می شوند، در صورتی که توجه و اهمیت به بخش کشاورزی باید بیشتر شود.

دولت شجاعت به خرج داد و از برنج هندی عذر خواهی کرد
سيد هادي حسيني نماینده قائم شهر در مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با اشاره به برنج هندی در سبد کالای مرحله اول، گفت: دولت شجاعت به خرج داد و از برنج هندی توزیع شده در سبد کالا غذر خواهی کرد و انتظار ما این است که دولت در سبد کالاهایی توزیعی از کالای ایرانی به ویژه برنج ایرانی استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا