خرید خارجی مخابرات برای آقایان پورسانت و فساد دارد

  به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان، جزئیات سوالش از سیدمحمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشریح کرد. وی با انتقاد از برخی رویه‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که خرید خارجی مخابرات برای آقایان هدیه، …

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان، جزئیات سوالش از سیدمحمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشریح کرد.

وی با انتقاد از برخی رویه‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که خرید خارجی مخابرات برای آقایان هدیه، پورسانت و فساد دارد.

قاضی‌پور با بیان اینکه وسایل ارتباطی قطعاً باعث تحول در تمام زمینه‌ها شده است، اظهار داشت: تمام فعالیت‌های کشور بر مبنای فناوری ارتباطی و اطلاعاتی است و این ابرازها عامل اصلی توسعه در یک جامعه بوده و می‌توان با سیاست‌گذاری درست بر این موضوع تاثیر گذاشت.

نوشته های مشابه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فناوری ارتباطات موتور محرک اقتصاد است اظهار داشت: قطعاً فناوری ارتباطات می‌تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد و به طور حتم تنها راه خروج از تحریم توجه به تولیدات ملی است.

وی با انتقاد از نحوه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مشترکان گفت: متاسفانه وزارتخانه هیچ کنترلی بر این موضوع ندارد. از طرف دیگر برخی از مخاطبان دانش‌آموز و نوجوان هستند و شاهدیم که پیامک‌های نامناسبی به آنها ارسال می‌شود.

قاضی‌پور این سوال را مطرح کرد که آقای وزیر مگر گوشی تلفن همراه بیلبورد تبلیغاتی است و در ادامه خاطرنشان کرد: مشترکان از پیامک‌های تبلیغاتی و کلاهبرداری‌ها شکایت‌های بسیاری دارند و وزارتخانه شما هیچ برنامه‌ای در این رابطه ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مسئول حفظ منافع مشترکان و مردم است، ‌تصریح کرد: شاهدیم که در اعیاد و روزهای مهم که حجم ارسال پیامک‌ها بالا می‌رود، اکثر آنها ارسال نمی‌شود که متاسفانه در این حوزه وزارت ارتباطات و تنظیم مقررات رادیویی، هیچ نظارتی نداشته و حتی دغدغه‌ای برای حل آن ندارند و اپراتورها تنها به فکر سرمایه‌گذاری و کسب سود هستند. از طرف دیگر در برخی شهر مذهبی مانند مشهد و قم در برخی از فصول اپراتورها توان پاسخگویی و اتصال ارتباطات را ندارند که این به خاطر ظرفیت کم آنتی‌های بی‌تی‌اس است. حال سوال اینجاست که چرا برای توسعه شبکه‌های سیار اقدامی نمی‌شود؟

«در برخی شهرها خطوط تلفن ثابت جدید فروخته شده اما براساس گفته مسئولان قابلیت ارائه خدمات اینترنت ندارند، این در حالی است که می‌دانیم خطوط فیبر نوری برای ارائه خدمات اینترنتی ایجاد و ارائه شده است. همچنین وزارت ارتباطات با اپراتورهای اجازه داده که شماره تلفن‌های غیرفعال را بعد از ۳ ماه واگذار کنند که این مشکلاتی را برای صاحب خط و خریدار ایجاد می‌کند.»

وی ادامه داد: متاسفانه اپراتورها با وجود دریافت هزینه‌های بسیار،‌هیچ ارزشی برای مشترکان قائل نمی‌شوند و در صورت پرداخت نکردن صورت‌حساب‌ها در گام نخست تلفن‌ها یکطرفه و سپس خط قطع می‌شود. از طرف دیگر نظارت بر اجرای عملکرد اپراتورها ضعیف است. این در حالی است که حفظ خدمات وظیفه اپراتورها بوده اما به علت افزایش مشترکان شاهد پایین‌ آمدن کیفیت و خدمات هستیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کرد: سال‌هاست که در بودجه سالیانه، اعتباراتی برای حل مشکل کارگزاران روستایی مشخص شده اما وزارتخانه هیچ اقدامی برای حل آن انجام نمی‌دهد و هیچ مسئولیتی نسبت به کارگزاران را قبول نمی‌کند.

وی با انتقاد از واردات تجهیزات مخابراتی و تلفن همراه از خارج کشور گفت: متاسفانه وزارت ارتباطات به جای توجه به توان داخلی و تولید ملی و ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان، تمام تجهیزات مربوطه را از خارج وارد می‌کند و خرید خارجی برای آقایان هدیه، حق ماموریت، پروسانت و در ادامه فساد دارد، اما خرید داخلی دعای خیر و برکت برای آنها خواهد داشت.

قاضی‌پور در پایان تصریح کرد: متاسفانه براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در سال گذشته، پهنای باند ۲۵ برابر قیمت خریداری به کاربران فروخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا