حراج ۲۷ نامه اینشتین با موضوعات مختلف

نامه‌های اینشتین روز پنجشنبه گذشته در خانه حراج «نمایه‌های تاریخ» در کالیفرنیا فروخته شدند. تعدادی از این نامه‌ها به زبان انگلیسی و تعداد دیگر به زمان آلمانی نوشته شده‌اند و برخی از آن‌ها به دست‌خط خود وی و تعداد دیگر نیز تایپ شده‌اند. این نامه‌ها دهه‌ها در اختیار یک کلکسیون‌دار خصوصی بودند که خواست نامش …

نامه‌های اینشتین روز پنجشنبه گذشته در خانه حراج «نمایه‌های تاریخ» در کالیفرنیا فروخته شدند. تعدادی از این نامه‌ها به زبان انگلیسی و تعداد دیگر به زمان آلمانی نوشته شده‌اند و برخی از آن‌ها به دست‌خط خود وی و تعداد دیگر نیز تایپ شده‌اند.

این نامه‌ها دهه‌ها در اختیار یک کلکسیون‌دار خصوصی بودند که خواست نامش فاش نشود.

به گفته جوزف مادالنا، موسس خانه حراج نمایه‌های تاریخ، این نامه‌ها نگاهی نادر به افکار اینشتین در هنگامی دارند که وی درباره نظریه‌های علمی پیچیده با همکارانش بحث نمی‌کرد.

مادالنا در این باره گفت: همگی می‌دانیم که چه قدر او پیچیده بود و این که چگونه دنیا را با نظریه نسبیت خود تغییر داد. اما این نامه‌ها سوی دیگر داستان را نشان می‌دهند و این که اینشتین به طور مثال، چگونه فرزندانش را نصیحت می‌کرد.

اینشتین در یکی از نامه‌ها یکی از پسرهایش را ترغیب می‌کند که هندسه را اندکی جدی‌تر بگیرد و در یکی دیگر از آن‌ها به یکی از دوستانش که همسرش به تازگی به وی خیانت کرده، مشاوره می‌دهد.

در نامه‌ای دیگر به عمویش در تولد ۷۰ سالگی‌اش، اینشتین به یاد می‌آورد که چگونه موتور بخار اسباب‌بازی که عمویش به او داده بود، علاقه ابدی وی به علم را برانگیخت. تعدادی دیگری از نامه‌های وی نیز درباره نازیسم هستند.

اینشتین همچنین در سال ۱۹۴۵ یه یکی از پسرهایش نامه‌ای نوشته بود و در آن، ارتباط بین نظریه نسبیت وی و بمب‌های اتمی که به تازگی بر روی ژاپن انداخته شده‌ بودند را توضیح می‌دهد. این نامه ۶۲ هزار و ۵۰۰ دلار فروش رفت.

نامه‌های اینشتین ارزشمند هستند زیرا باهوش‌ترین فیزیکدان قرن بیستم آن‌ها را نوشته است.

دکمه بازگشت به بالا