پرونده تخلف ۱۱ ساله چند سال دیگر بسته خواهد شد؟!

تاکنون و با وجود گذشت ۱۱ سال از تصویب این قانون، برخی با اعمال نفوذ توانسته اند تا از اجرای این قانون جلوگیری کنند. حسین آذین سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سیزدهم بهمن سال گذشته در این زمینه قول داد که تا دو هفته آینده رسیدگی به این پرونده نهایی شده و …

تاکنون و با وجود گذشت ۱۱ سال از تصویب این قانون، برخی با اعمال نفوذ توانسته اند تا از اجرای این قانون جلوگیری کنند.
حسین آذین سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سیزدهم بهمن سال گذشته در این زمینه قول داد که تا دو هفته آینده رسیدگی به این پرونده نهایی شده و گزارش آن در کمیسیون قرائت شود.
این اظهارات در شرایطی مطرح شد که پیش از آن نیز برخی دیگر از اعضای این کمیسیون اظهارات مشابهی را مطرح کردند، اما پس از پیگیری خبرنگاران از پاسخگویی طفره می رفتند.
حسین آذین گفته بود : در حال حاضر کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را در دستور کار خود دارد.
ایسنا نیز در همان زمان به نقل از مصطفی افضلی فرد عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به شکایت تعدادی از افراد حقیقی و حقوقی از شرکت ام تی ان – ایرانسل نوشته بود: بر اساس قانون، این شرکت باید سهام خود را از طریق بورس به متقاضیان واگذار کند، اما بر اساس ادعای شاکیان، برخی مدیران شرکت ام تی ان – ایرانسل ، خود به صورت مجزا اقدام به انتقال سهام کرده اند، که قطعا این اقدام آنان غیرقانونی است.
افضلی فرد در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت نیز، گفته بود: این کمیسیون به صورت جدی تمام مسائل مربوطه را پیگیری می‌کند و در زمان مناسب نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.
اینکه چه زمانی پرونده یک تخلف ۱۱ ساله بسته خواهد شد ، موضوعی است که قطعا بخشی از افکار عمومی، کوتاهی دست اندرکاران را فراموش نخواهد کرد.
قوه قضاییه در اردیبهشت ماه سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کرد تا در مدت شش ماه زمینه خاتمه بخشیدن به این تخلف آشکار را فراهم و پیگیری کند. امری که این وزارتخانه هم بنا بدلایلی که امکان انتشار آن نیست، تاکنون از آن سر باز زده است.
براستی چه قدرتی پشت متخلفان و قانون شکنان در این کشور قرار دارد که ارشدترین فرمانده انتظامی کشور هم در یک برنامه زنده تلویزیونی از قدرت و معجزه پول می نالد؟
فراموش نکنیم که چند کارمند پیشین دولت و نهادهای عمومی کشور با دور زدن قانون توانسته اند بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سود خالص به ارزش اسمی، تاکنون نصیب خود کنند و نباید شک داشت که این پرونده بزرگترین تخلف اقتصادی در تاریخ ایران از چند هزار سال پیش تاکنون است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا