۳۰ خیابان اصفهان فاقد پوشش‌ خدمات تلفن‌ همراه است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کشایی پیش از ظهر امروز با حضور در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شعار جهانی سال ۲۰۱۵ ارتباطات و فن آوری، «مخابرات، فن آوری اطلاعات، محرک‌های نوآوری» است، اظهار داشت: سیاست‌های شرکت مخابرات استان اصفهان نیز بر این اساس برنامه ریزی شده است. وی با …

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کشایی پیش از ظهر امروز با حضور در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شعار جهانی سال ۲۰۱۵ ارتباطات و فن آوری، «مخابرات، فن آوری اطلاعات، محرک‌های نوآوری» است، اظهار داشت: سیاست‌های شرکت مخابرات استان اصفهان نیز بر این اساس برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار مشترک تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۴۵.۴۶ درصد وجود دارد، افزود: یک میلیون و ۵۶ هزار مشترک از کل مشترکان تلفن ثابت استان در شهر اصفهان هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در ادامه با اشاره به وجود ۴ میلیون و ۶۰۹ هزار مشترک تلفن همراه در استان اصفهان نیز ابراز داشت: ضریب نفوذ این اپراتور در استان اصفهان ۹۰.۶۲ درصد است که ۱۰.۶۲ درصد بالاتر از میانگین ضریب نفوذ کشوری است.

توسعه خدمات مخابراتی در اصفهان موفق نیست

نوشته های مشابه

وی به اجرای نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در استان اصفهان از تیر ماه سال گذشته تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: این سیستم بیش از اصفهان در دیگر شهرستان‌های بزرگ استان فعال شده و بازخوردهای خوبی نیز به همراه داشته است و این در حالی است که توسعه خدمات مخابراتی در اصفهان موفق نیست.

کشایی با اشاره به فعالیت ۵۰ مرکز مخابراتی در سطح استان اصفهان افزود: بر این اساس تاکنون بالغ بر ۳ میلیارد رشته متر فیبر نوری در خیابان‌های اصلی و فرعی اصفهان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دو مرکز بزرگ پردازش داده‌های کشور در استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: اصفهان مرکز ترانزیت اطلاعات و داده‌های فن آوری است و از این رو تمام فیبر نوری کشور از این استان عبور می‌کند.

عبور دو فیبر نوری جهانی از اصفهان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان اضافه می‌کند: همچنین دو مورد از فیبرهای نوری جهان در اصفهان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به نبود همکاری لازم بین دستگاه‌‌های مختلف و به ویژه شهرداری برای ارائه خدمات مخابراتی در سطح شهر اصفهان افزود: این موضوع در برخی از خیابان‌های شهر منجر شده تا برخی از مشترکان برای استفاده از خدمات خط تلفن ثابت با هزینه ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان هزینه ۱.۵ میلیون تومانی پرداخت کنند.

کشایی اعتبارات شرکت مخابرات استان اصفهان در سال گذشته را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این شرکت در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان در سطح استان سرمایه‌گذاری داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهر اصفهان ۳۰ خیابان فاقد پوشش خدمات تلفن همراه هستند، ادامه داد: این در حالی است که تاکنون به ۸۰ درصد از سایت‌های مخابراتی شهر اصفهان بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۱۰۰ و به ۸۰ درصد از مالکان منازلی که سایت‌ها روی آنها مستقر شده اخطار برای جمع آوری داده شده است.

قصد توسعه داریم ولی جلوگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه شرکت مخابرات تعامل خود را در خصوص هرگونه همکاری از سوی شهرداری برای زیباسازی معابر اعلام می‌کند، افزود: ما توسعه شبکه مخابراتی را در دستور کار داریم و این در حالی است که جلوی توسعه ما نیز گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات توسعه‌ای شرکت مخابرات استان اصفهان در شهر اصفهان بیش از دیگر شهرهای بزرگ استان است، گفت: ما در شهرهای بزرگ استان همچون شاهین‌شهر، کاشان، نجف آباد و زرین شهر در خصوص توسعه شبکه مشکلی نداشته ایم و مدیریت شهری در این زمینه همکاری خوبی را داشته است.

فرضیه‌‌ خطر دکل های مخابراتی برای سلامت ثابت نشد

کشایی در ادامه در خصوص برخی از فرضیات اعلام شده در راستای آسیب‌رسان بودن دکل‌های مخابراتی که بر روی برخی از منازل مسکونی مستقر می‌شوند، ادامه داد: تاکنون هیچ فرضیه‌ای که ثابت کند این دکل‌ها برای سلامتی مشکل‌ساز است، وجود ندارد.

وی اضافه کرد: محیط زیست و وزارت بهداشت و دیگر ارگان‌های مختلف در خصوص مضر بودن تشعشعات تحقیقاتی را انجام داده اند که فرضیه‌های ارائه شده را رد کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت اعلام شده در خصوص تشعشعات دکل‌های مخابراتی نیز بیان داشت: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده تشعشعات ۱ تا ۴ درصد فراتر از حد مجاز می‌تواند برای انسان خطرناک باشد.

وی با تاکید بر پیگیری مطالبات مردمی در خصوص ساماندهی پیامک‌های‌ تبلیغاتی اپراتور همراه اول گفت: تاکنون ۴ بار با اپراتور همراه اول در خصوص ساماندهی این پیامک‌ها نامه نگاری داشته‌ام و قرار شده که نسبت به قطع و یا ساماندهی آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

دکمه بازگشت به بالا