۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژ‌های ناتمام ورزشی

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، سیدمناف هاشمی با اشاره به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در سراسر ایران که ناشی از کلنگ‌زنی‌های بی‌برنامه دولت نهم و دهم است، خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌های ناتمام، بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. او با اشاره به تکمیل ۲۸۰ پروژه …

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، سیدمناف هاشمی با اشاره به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در سراسر ایران که ناشی از کلنگ‌زنی‌های بی‌برنامه دولت نهم و دهم است، خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌های ناتمام، بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او با اشاره به تکمیل ۲۸۰ پروژه نیمه‌تمام، افزود: به دنبال اولین فرصت برای بهره‌برداری با ظرفیت‌های قانونی بودجه هستیم. همچنین برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام وزارت، با این میزان اعتبار می‌توانیم ظرف دو سال کاری به اتمام برسانیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود ایران، جذب این میزان اعتبار از طرف دولت برای وزارت امکان‌پذیر نخواهد بود ولی با توجه به رشد بودجه‌ای سالانه کشور از سایر ظرفیت‌ها و قوانین برای جذب اعتبار مورد نیاز استفاده خواهیم کرد تا ظرف مدت کمتر از ۱۰ سال آینده تمام پروژه‌های عمرانی وزارت به بهره‌برداری برسد.

وجود پروژه ناتمام ورزشی از دولت‌های گذشته در سراسر ایران و نیاز مالی برای اتمام آنها به مشکلی بزرگ برای وزارت ورزش و جوانان تبدیل شده است. مشکلی که برای حل آن مدت زمان زیادی نیاز است و به نظر تا چند سال آینده نمی‌توان امیدی به اتمام آنها داشت.

وزارت ورزش و جوانان در دوره جدید تاکید خود را بر روی اتمام پروژه‌های ناتمام باقی مانده از دولت‌های قبل گذاشته و در این راستا هم تلاش کرده تا کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید را به حداقل ممکن و یا صفر برساند.

وزیر ورزش و جوانان چندی پیش در اظهار نظری قابل تامل، دولت قبل را دولتی علاقه‌مند به کلنگ‌زنی تشبیه کرده و گفت بود: دولت قبل علاقه جدی به کلنگ زنی داشت و حال باید ببینیم با این شرایط اقتصادی چطور می‌توانیم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

دکمه بازگشت به بالا