حجم مکالمات مجاز بین‌الملل ۳۰ درصد افزایش یافت

  محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مباحثی مهمی از جمله چالش‌های امنیتی ، مزاحمت‌ها و کاهش درآمد دولت، وزارت ارتباطات را به مقابله با سیم‌کارت‌های بی‌هویت واداشت که موضوع لزوم احراز هویت مشترکان سیم‌کارت در تمام دنیا جا افتاده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: اخیراً نیز شرکت …

 

محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مباحثی مهمی از جمله چالش‌های امنیتی ، مزاحمت‌ها و کاهش درآمد دولت، وزارت ارتباطات را به مقابله با سیم‌کارت‌های بی‌هویت واداشت که موضوع لزوم احراز هویت مشترکان سیم‌کارت در تمام دنیا جا افتاده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: اخیراً نیز شرکت ارتباطات زیرساخت کار وسیعی را درباره برخورد با قاچاقچیان مکالمه بین‌الملل در دست انجام دارد که بخشی از عاملان این اقدام مجرمانه بر بستر سیم‌کارت‌های بی‌هویت فعالیت داشتند.
وی ادامه داد: در نتیجه این برنامه، حمله همه‌جانبه‌ای به شرکت‌های قاچاق‌کننده ترافیک انجام شد و بخش زیادی از سیم‌کارت‌هایی بی‌هویت شناسایی و مسدود ‌شده‌اند.
خسروی اضافه کرد: علاوه بر بستر سیم‌کارت، قاچاق مکالمه روی تلفن ثابت نیز انجام می‌شود. هم‌اکنون برخی لینک‌های E1 به اسم کاربری‌های دیگری گرفته شده‌اند اما روی آنها قاچاق مکالمه انجام می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از سوی دیگر، در گذشته نرخ تماس بین‌الملل ایران در منطقه از همه کشورها کمتر بود که این امر زمینه قاچاق مکالمه را مساعد می‌کرد؛ اما اکنون تقریباً در نرخ‌ها هم‌سطح نرخ‌های منطقه هستیم.
وی خاطر نشان کرد: با مجموع این اقدامات قاچاق ترافیک کمتر شده و ترافیک بین‌الملل ۳۰ درصد در مسیر قانونی افزایش یافته است که این رقم در معاملات ارزی بسیار تأثیر گذار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا