جزئیات جدید محکومیت ۲۵ ساله مهدی هاشمی

حکم صادر شده برای پرونده مهدی هاشمی در دادگاه بدوی، مجموعا ۱۵ سال حبس بود که این حکم برای اعلام‌نظر به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده بود اما بعد از پایان رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر، قضات شعبه تجدیدنظر مجموع محکومیت درنظر گرفته شده برای سه اتهام مهدی هاشمی را ۱۰ سال افزایش دادند. در همین زمینه …

حکم صادر شده برای پرونده مهدی هاشمی در دادگاه بدوی، مجموعا ۱۵ سال حبس بود که این حکم برای اعلام‌نظر به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده بود اما بعد از پایان رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر، قضات شعبه تجدیدنظر مجموع محکومیت درنظر گرفته شده برای سه اتهام مهدی هاشمی را ۱۰ سال افزایش دادند.

در همین زمینه یک منبع آگاه قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم،‌ اظهار داشت: از مجموع ۲۵ سال محکومیت کلی مهدی هاشمی که قطعی شده است، ۱۰ سال محکومیت برای ارتشاء، ۱۰ سال محکومیت برای اختلاس و ۵ سال نیز برای مسائل امنیتی در نظر گرفته شده است که با توجه به قانون مجازات اسلامی، این فرد صرفا ۱۰ سال حبس را متحمل خواهد شد.

علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در گفت‌وگویی در حالی مدعی شده است که موکلش از ۱۰ اتهام موجود در کیفرخواست تبرئه شده است که حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در تشریح این محکومیت گفت: جرم‌های وی شامل اختلاس، ارتشا و مسائل امنیتی است.، البته وی اتهامات دیگر هم داشت؛ در کیفرخواست ۱۲ اتهام داشت که برخی از اتهامات را دادگاه بدوی در هم ادغام کرد. درست است که عناوین جرایم مختلف است ولی یک فعل و یک جرم است لذا برخی اتهامات ایشان ادغام و از برخی مانند جاسوسی تبرئه شد.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا