مجازات تقلب دانش آموزان در امتحانات

مهدی نوید ادهم درباره جریمه تقلب دانش آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: هنگامی که از دانش آموزی تقلبی گرفته می شود باید پس از بررسی مشخص شود عمدی یا سهوی بوده است. وی افزود: اگر دانش آموزی سر جلسه امتحان تقلب کند نمره صفر دریافت می کند و از آن امتحان محروم خواهد شد …

مهدی نوید ادهم درباره جریمه تقلب دانش آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: هنگامی که از دانش آموزی تقلبی گرفته می شود باید پس از بررسی مشخص شود عمدی یا سهوی بوده است.

وی افزود: اگر دانش آموزی سر جلسه امتحان تقلب کند نمره صفر دریافت می کند و از آن امتحان محروم خواهد شد اما اگر مشخص شود او مکرر اقدام به تقلب کرده است از تمام امتحانات حذف خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: طبق قانون تعیین تکلیف وضعیت دانش آموز بر عهده مدیر و شواری مدرسه است.

در امتحانات نهایی ‌امسال که از دو هفته قبل آغاز شده، یک دانش‌آموز پیش‌ دانشگاهی شهر کرج هنگام خروج از جلسه امتحان به جای تحویل برگه پاسخ نامه، برگه سئوالات را تحویل داد و نمره صفر دریافت کرد. پیش از برگزاری امتحان بعدی، از آموزش و پرورش کرج، با استناد به آیین‌نامه امتحانی، به مسئولان مدرسه ابلاغ شد که تمامی دروس آن ترم، برای دانش‌آموز «صفر» در نظر گرفته شود و از حضور دانش‌آموز در جلسه امتحانی باقیمانده جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا