احمدی‌نژاد در تخلف مدیران خود مقصر نیست؟

شایسته‌تر آن بود که رئیس دولت وقت به جای مانور سیاسی روی مبارزه با فساد، بیشتر مراقب مدیران و معاونان ارشد دولت خود می شد تا امروز شاهد این رویدادهای تلخ نبودیم. بر همین اساس ممکن است مسئولیت‌هایی متوجه خود ایشان هم باشد. البته در قانون یک مسئولیت سیاسی وجود دارد و یک مسئولیت کیفری. در …

شایسته‌تر آن بود که رئیس دولت وقت به جای مانور سیاسی روی مبارزه با فساد، بیشتر مراقب مدیران و معاونان ارشد دولت خود می شد تا امروز شاهد این رویدادهای تلخ نبودیم. بر همین اساس ممکن است مسئولیت‌هایی متوجه خود ایشان هم باشد. البته در قانون یک مسئولیت سیاسی وجود دارد و یک مسئولیت کیفری. در مسئولیت کیفری اصل شخصی بودن جرایم و مجازات و همچنین اصل برائت را داریم.

بنابراین اگر تخلفات آقای بقایی یا هر کدام از معاونان ایشان با دستور رئیس دولت انجام شده باشد، اتهاماتی متوجه خود او هم خواهد بود. اما اگر تخلفات مرتبط به شخص مدیران و معاونان و بدون اطلاع و دستور رئیس دولت باشد، ارتباطی به آقای احمدی‌نژاد ندارد. با این حال این نافی ضعف و اهمال رئیس دولت در نظارت بر اطرافیان خود نیست.

این در حالی است که برخی اتهامات در اثر شکایات مجلس و شاکیان خصوصی متوجه خود رئیس دولت وقت هم هست که چند نوبت دادگاه هم برگزار شده اما ایشان در دادگاه حضور نیافته است. شرکت نکردن در دادگاه خود توهینی آشکارا به دستگاه قضایی محسوب می‌شود. افکار عمومی انتظار دارند دستگاه قضایی این پرونده را نیز تعیین تکلیف کند. اگر اتهامات ثابت نشد، موضوع مختومه می‌شود و ابهامات و شبهات هم برطرف می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا