اکرمی: سخنان رهبری اشاره به فردی نداشت

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در خصوص اینکه برخورد مصداقی با بیانات اخیر رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ه) چه آفاتی به همراه خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد: رهبری نظام،اوضاع و احوال جامعه را رصد کرده و هرجا که مصلحت بدانند درباره موضوعات مختلف تذکرات و هشدارهای لازم را می دهند و …

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در خصوص اینکه برخورد مصداقی با بیانات اخیر رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ه) چه آفاتی به همراه خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد: رهبری نظام،اوضاع و احوال جامعه را رصد کرده و هرجا که مصلحت بدانند درباره موضوعات مختلف تذکرات و هشدارهای لازم را می دهند و نظر خود را نیز با صراحت، شفافیت و قاطعیت بیان می کنند.

وی با بیان اینکه مسئله تحریف بحث جدیدی نیست و از صدر اسلام با تحریف سخنان خدا و رسول اکرم (ص) نیز وجود داشته افزود: در عصر حاضر نیز امام (ره) حتی بیانیه دادند و فرمودند که کسانی مطالبی را به من نسبت داده و آن ها را نقل می کنند اما باید ابتدا مردم به دست خط و صدای من در صداوسیما رجوع کنند سپس سخنی که از من نقل می شود را بپذیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به دلیل جاری بودن فرهنگ اسلامی، آزادی قلم و بیان در آن وجود دارد و همه آزاد هستند آراء خود را بیان کنند.

اکرمی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی روز ۱۴ خرداد خود در حرم امام (ره) برخی مسائل را که در زمان ۱۰سال زعامت رهبری امام راحل (ره) نیز وجود داشته را به عنوان معیارهای اصلی انقلاب معرفی کردند.

وی با بیان اینکه مطالبی که از امام (ره) نقل می شود،باید پالایش شود، تصریح کرد :ما هرچه انقلاب مان را محکم تر کنیم حتما اطلاعات ناقص، تحریف شده و مخدوش شده از امام (ره) نیز در آن وجود نخواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: رهبر انقلاب در روزی که هم چهره های داخلی و هم خارجی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضور داشتند، در بیانات خود تاکید کردند که هر که نقل قولی از روش، سیره و خط امام (ره) دارد باید با نظر امام (ره) تطبیق داده شودو باید گفته و عمل خود را با معیارهای امام منطبق کند.

اکرمی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم به پیامبر(ص) می گوید که بخشی از آیات این کتاب محکمات هستند و بخش دیگر متشابهات و محکمات اساس و محور هستند و متشابهات را باید به کارشناسان عرضه کرد، از این رو، فرمایشات امام هم محکماتی دارد که اصل و اساس نهضت اسلامی است و افراد باید خود را با آن تطبیق دهند.

وی تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب بدون اینکه دغدغه ای در این باره داشته باشند و بدون اینکه اشاره ای به فرد خاصی کنند و مصداقی را بیان نمایند، این بحث مهم را به صورت کلی مطرح کردند چراکه شان ایشان بسیار اجل تر از آن است که کسی فکر کند، ایشان بخواهند در فرمایشات خود از این بحث، پاسخ کسی را بدهند بلکه این افراد هستند که باید خود را با این رهنمودها تطبیق دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا