تبادل فناوری نیازمند شبکه‌سازی است

به گزارش خبرنگار موبنا، نمايشگاه‌هاى بين‌المللى با گرايش‌های علمي- فناوري، پل ارتباطى بين بازرگانان، فناوران، صنعت‌گران و محققين کشورهاى گوناگون هستند که تنها براى نمايش کالاها و انجام مذاکرات تجارى پيرامون آنها برگزار نمى‌شوند، بلکه اطلاعات گوناگونی در زمينه قيمت‌هاى رقابتى در سطح جهاني، آخرين استانداردهاى کيفي و پيشرفت‌هاى صنعتي، دستاوردهاى پژوهش علمى و ايده‌هاى …

به گزارش خبرنگار موبنا، نمايشگاه‌هاى بين‌المللى با گرايش‌های علمي- فناوري، پل ارتباطى بين بازرگانان، فناوران، صنعت‌گران و محققين کشورهاى گوناگون هستند که تنها براى نمايش کالاها و انجام مذاکرات تجارى پيرامون آنها برگزار نمى‌شوند، بلکه اطلاعات گوناگونی در زمينه قيمت‌هاى رقابتى در سطح جهاني، آخرين استانداردهاى کيفي و پيشرفت‌هاى صنعتي، دستاوردهاى پژوهش علمى و ايده‌هاى اقتصادى – تکنولوژیکی نيز در خلال برگزارى نمايشگاه‌ها مورد تبادل قرار مى‌گيرند.
ایران امسال برای چهارمین سال پیاپی است که اقدام به برپایی نمایشگاهی با محوریت فناوری و نوآوری می‌کند. نمایشگاه اینوتکس، همه‌ساله با همت پارک فناوری پردیس و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
اولين نمایشگاه بين‌المللي فناوري‌هاي پيشرفته با حضور بيش از ۸۰ نفر از متخصصین روسي در قالب ۵۲ شركت فناور به مدت سه روز، در اسفندماه سال ۱۳۹۰ در تهران برگزار شد، در آن نمايشگاه، شرکت‌های روس، آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را در زمینه‌هایی همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی، نفت و گاز، فناوری زیستی، هوافضا و تجهیزات ساخت و ساز به معرض نمایش گذاشتند.
با تكيه بر دستاوردهاي دوره نخست، دومين نمايشگاه بين‌المللي فناوري‌هاي پيشرفته نیز در اسفندماه ۹۱ با شرکت ۱۲۰ نفر از متخصصين كشورهاي روسيه، بلاروس و اوكراين در قالب ۷۰ شركت برگزار شد و سومين دوره نمايشگاه بين‌المللي فناوري و نوآوری نیز خردادماه سال ۹۳، با حضور ۶۰ شركت فناور از كشورهاي روسيه، هندوستان، كره‌ جنوبي، آلمان، انگليس، چين، تركيه و ۵۷ شرکت ایرانی برگزار و منجر به امضای ۱۷ تفاهم‌نامه و قرارداد انتقال فناوري به ارزش بيش از ۶ ميليون دلار شد.
اینوتکس ۲۰۱۵ حالا به مثابه دوره‌های گذشته، دعوت از شرکت‌های فناور داخلی و خارجی را هدف‌گذاری کرده و با توجه به اعلام سایت رسمی این نمایشگاه، هماهنگی‌ برای حضور شرکت‌هایی از ۲۰ کشور از جمله آلمان، فنلاند، روسیه، چین و ژاپن در این دوره از نمایشگاه صورت گرفته است.
چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری از امروز نوزدهم خرداد الی ۲۲ خردادماه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برپا و میزبان علاقمندان فناوری و نوآوری بود.
حسین اسلامی، قائم‌مقام شرکت فناپ در حاشیه نمایشگاه اینوتکس با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط این شرکت در حوزه فناوری گفت: “نگاه ما به سمت هوشمندسازی و سهولت زندگی عموم مردم است. در این راستا نیز فناپ از یک سال گذشته، مرکزی با عنوان نوآوری ایجاد کرده که فعالیت اصلی‌اش، تمرکز روی ایده‌های خلاقانه افراد است.”
وی با بیان اینکه فناپ ازایده‌های فعالان نوآور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استقبال می‌کند، گفت: “در این مرکز، ایده‌ها به صورت اولیه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سپس در یک دوره زمانی ۶ ماهه، روی ایده سرمایه‌گذاری می‌شود و با توجه به نوع ایده، فناپ نیز با صاحب اثر شراکت می‌کند. بعد از این مدت، برای بار دوم، ایده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و چنانچه هنوز هم مورد علاقه شرکت باشد، درصد مشارکت در سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.”
به گفته حسین اسلامی، خدماتی که فناپ ارائه می دهد در راستای تجاری‌سازی فناوری و ایده‌های افراد خلاق است.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا