جنتی: گفتند آزادی زیادی به رسانه‌ ها دادید

علی جنتی که برای پاسخ به پرسش هفت نفر از نمایندگان درباره محدودیت رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط به کرسنت در جلسه علنی امروز مجلس حاضر شده بود، اظهار کرد: به ما می‌گویند در این دوره آزادی زیادی به رسانه‌ها می‌دهید و این به ولنگاری رسیده است، اما آنچه برای ما ملاک است این است …

علی جنتی که برای پاسخ به پرسش هفت نفر از نمایندگان درباره محدودیت رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط به کرسنت در جلسه علنی امروز مجلس حاضر شده بود، اظهار کرد: به ما می‌گویند در این دوره آزادی زیادی به رسانه‌ها می‌دهید و این به ولنگاری رسیده است، اما آنچه برای ما ملاک است این است که قانون اساسی آزادی بیان را برای رسانه‌ها به رسمیت شناخته است؛ مگر مواردی که مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد. قانون مطبوعات نیز ملاک کار ماست که این آزادی‌ها را به جز در مواردی که تخلف از قانون است به رسمیت شناخته است.

وی افزود: آنچه در این سوال تصریح شده این است که برخی نمایندگان اظهاراتی در روزنامه‌ها مطرح می‌کنند و احیانا توهین یا افترایی به نمایندگان صورت گرفته است. این مسائل به طور منظم رسیدگی می‌شود و اگر کسی توهین کند رسیدگی قانونی به آن صورت می‌گیرد. البته در این باره نقطه ابهامی در گذشته وجود داشت. در هیات نظارت بر مطبوعات یک نظر این است که برای توهین به مقامات، مقامات تنها مقام معظم رهبری و روسای سه قوه در نظر گرفته می‌شوند اما ما معتقدیم مقامات به همان معنایی هستند که در قانون استخدام کشوری آمده و شامل نمایندگان مجلس، وزرا، استانداران، سفرا و معاونین وزرا می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه این ابهام وجود داشت و ما نتوانستیم در هیات نظارت بر مطبوعات به نتیجه برسیم از سه ماه قبل از هیات رییسه مجلس کتبا استفسار کردیم که مقامات را توضیح بدهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا