دریای خزر آلودگی نفتی ندارد

سیدعلی نعیمی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت آلودگی نفتی دریای خزر اظهار کرد: در حوزه استحفاظی ما آلایندگی نفتی در دریای خزر وجود ندارد و اگر موردی مشاهده شود بلافاصله پاکسازی می‌شود. وی با بیان اینکه رعایت مسایل زیست‌محیطی دریایی و خشکی تفاوتی نمی‌کند، تصریح کرد: تمام پیمانکاران ما در بندرانزلی که زیرساخت‌ها …

سیدعلی نعیمی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت آلودگی نفتی دریای خزر اظهار کرد: در حوزه استحفاظی ما آلایندگی نفتی در دریای خزر وجود ندارد و اگر موردی مشاهده شود بلافاصله پاکسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت مسایل زیست‌محیطی دریایی و خشکی تفاوتی نمی‌کند، تصریح کرد: تمام پیمانکاران ما در بندرانزلی که زیرساخت‌ها را انجام می‌دهند ملزم به رعایت مسایل زیست‌محیطی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه برای ساخت بندر باید مطالعات زیست‌محیطی صورت گیرد، گفت: آلایندگی‌های سوختی و نفتی پالایش و مواد زائد جداسازی می‌شوند.

وی رعایت ضوابط زیست‌محیطی را یکی از الزامات ضروری بنادر دانست و خاطرنشان کرد: همه باید بتوانیم در بحث زیست‌محیطی مسایلی را رعایت کنیم.

نعیمی با تاکید بر اینکه مقید هستیم هر نوع لکه‌های نفتی ناشی از برداشت نفت توسط آذربایجان را جمع‌آوری کنیم، یادآور شد: در صورت مشاهده لکه‌های نفتی در حوزه دریای خزر ایران هر نوع آلودگی را پاکسازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کنوانسیون دریایی بر قوانین مقید و پای‌بند است، خاطرنشان کرد: ملزم به رعایت موارد کنوانسیون‌های دریایی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان کاهش آلایندگی را امری ضروری خواند و متذکر شد: رعایت این مسئله جزء مسایل اصلی است.

وی بندر انزلی را در امر تجارت توانمند دانست و یادآور شد: امیدواریم بیش از پیش تجارت مواد معدنی و غلات را در بندر انزلی انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا