علی پروین مالک جدید پرسپولیس؟

علی پروین خیلی روی حسین هدایتی حساب کرده بود. او در کابینه “عابربانک” فوتبال ایران بود؛ عابربانکی که آماده خرید پرسپولیس شده بود اما حالا مدعی است در کوه و کمر به دنبال تایید اهلیت می‌گردد! در شرایطی که همه خود را آماده کرده بودند تا پرسپولیس به حسین هدایتی یا یک شرکت خودروسازی واگذار …

علی پروین خیلی روی حسین هدایتی حساب کرده بود. او در کابینه “عابربانک” فوتبال ایران بود؛ عابربانکی که آماده خرید پرسپولیس شده بود اما حالا مدعی است در کوه و کمر به دنبال تایید اهلیت می‌گردد!
در شرایطی که همه خود را آماده کرده بودند تا پرسپولیس به حسین هدایتی یا یک شرکت خودروسازی واگذار شود اهلیت هیچ کدام تایید نشد و حتی اعلام شد که شرکت بهنام پیشروی کیش – اسپانسر فعلی قرمزها – هم شرایط خرید پرسپولیس را ندارد!آنچه مسلم است در ماجرای شرکت‌های خودروسازی نقش مجلس را نمی‌توان نادیده گرفت اما پشت پرده رد شدن هدایتی و شرکت استیل آذین ایرانیان را هیچ کس نمی‌داند. خود هدایتی هم مدعی است واقعا نمی‌داند چه مشکلی دارد. سری قبل بحث بدهی بانکی او مطرح شد اما این بار هیچ دلیلی را به طور واضح اعلام نکردند.
***
پروین امیدوار بود با برنده شدن شرکت استیل آذین قدرت و نفوذ خوبی در پرسپولیس پیدا کند و مثلا خودش سرمربی تیم و کادر فنی را انتخاب کند. سلطان کلی برنامه‌ریزی کرده بود و بدون شک اگر هدایتی برنده می‌شد به یکسری از اهداف مهم خود می‌رسید.
پروین یک بار در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نزد او رفته و گفته بود پرسپولیس مال امثال من است و شما باید باشگاه را به من بدهید. شاید همان جلسه مهم باعث شد تا پروین چند ماه بعد ولو به طور موقت مدیرعامل پرسپولیس شود اما به هر حال آن دوران دوامی نداشت.
شاهدان می‌گویند پروین در جلسه با احمدی‌نژاد محکم به سینه خود کوبیده و چند بار گفته بود پرسپولیس مال من است که خون دلش را خورده ام. احمدی‌نژاد هم به او نه نگفته بود اما به هر حال در این سال‌ها کار واگذاری باشگاه‌ها انجام نشده که پرسپولیس به پروین یا امثال او برسد.
بعد از روی کار آمدن دولت حسن روحانی هم قرار بر خصوصی‌سازی شد و البته شعارهای بسیاری در این زمینه دادند اما در عمل و حداقل تا امروز اتفاق جدیدی رخ نداده و پرسپولیس و استقلال همچنان وبال گردن وزارت ورزش هستند. آن‌ها حکم بی‌خانمان‌هایی را دارند که هر از چند گاهی شعار خصوصی شدنشان در بوق و کرنا می‌شود اما در نهایت اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.
***
و حالا پروین می‌خواهد پرسپولیس را حداقل به مدت ۳ سال اجاره کند. خودش می‌گوید: «خصوصی که نشد، دولتی هم که نمی‌شود چون وزارت ورزش یک ریال پول نمی‌دهد. شما بروید از آقای نژادفلاح یا افشارزاده سوال کنید وزارت امسال چقدر کمکتان کرد.»

وی ادامه داد: «از طرفی کاملا مشخص است که وزارتی‌ها هیچ تمایلی به در اختیار داشتن پرسپولیس و استقلال ندارند. خب حالا که اینطور است چرا پرسپولیس را به امثال من و استقلال را به هر کس که قصد اداره‌اش را دارد نمی‌دهند؟! آیا من حرف غیر حسابی می‌زنم؟!»

پیش از این شایعه شده بود که پروین می‌خواهد پرسپولیس را اجاره کرده و از امثال هدایتی به عنوان سرمایه‌گذار استفاده کند. او طرحی داشت که بر اساس آن با یک بانک خصوصی و شرکت استیل آذین به عنوان ۲ اسپانسر اصلی قرارداد ببندد و هزینه‌های باشگاه را بدهد البته پروین روی پول حق پخش و بلیت فروشی هم حساب کرده بود اما مسئله اصلی این است که آیا اصلا پرسپولیس را به پروین حتی به عنوان اجاره می‌دهند؟

امیررضا خادم در این ارتباط و این‌که چرا مزایده چهارم آبی و قرمز هم لغو شد، می‌گوید: «آنچه مسلم است این‌که وزارت ورزش در جریان نبود و خود ما هم نمی‌دانیم چرا اینطور شد. به هر حال اگر آقای پروین می‌خواهند باشگاه را اجاره کنند ما کمک می‌کنیم اما باید ببینیم این کار مکانیزم اجرایی دارد یا نه؟!»

***

پروین در ۲۰ سال گذشته حداقل ۴ بار با عناوینی چون سرمربی، مدیرعامل، مدیر فنی، مدیر راهبردی و… به پرسپولیس برگشته و هر بار در نیمه‌های راه به مشکلاتی خورده و عطای کار را به لقایش بخشیده است.

با این حال به نظر می‌رسد پرسپولیس همچنان برای او وسوسه‌کننده است و می‌خواهد به هر قیمتی که شده این باشگاه را با کمک دوستان پولدارش اجاره کند. در آن صورت شاید پای امثال دادکان و عابدینی هم به پرسپولیس باز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا