جنتی: دوستدار همه هنرمندان هستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تجربه ۲۱ ماه گذشته نشان داد وقتی سینماگران و هنرمندان ما با اسم تقدیر دولت و برنامه‌های آن همراهی می‌کنند کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود و همدلی اتفاق می‌افتد. جنتی افزود: افتخار می‌کنم امضای من زیر پای درجه‌های هنری هنرمندان گرانقدر است. نکته‌ای برای من باعث تأسف است؛ …

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تجربه ۲۱ ماه گذشته نشان داد وقتی سینماگران و هنرمندان ما با اسم تقدیر دولت و برنامه‌های آن همراهی می‌کنند کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود و همدلی اتفاق می‌افتد.

جنتی افزود: افتخار می‌کنم امضای من زیر پای درجه‌های هنری هنرمندان گرانقدر است. نکته‌ای برای من باعث تأسف است؛ شخصیت‌هایی که امشب دیدم عمدتاً ستارگان درخشانی در حوزه سینما، تئاتر و سایر رشته‌های هنری هستند و شخصیت‌های پیشکسوت که بیش از ۴۰ سال در عرصه‌های مختلف پیشتاز بودند. تعجب می‌کنم چرا تا به حال به آنان درجه هنری داده نشده است.

جنتی یادآور شد: امیدوارم از همه فعالان عرصه هنر بشود تقدیر کرد و با همراهی و همدلی همه برنامه‌های پیش رو به سرانجام برسد.

علیرضا رضاداد نیز گفت: امسال اولین سالی بود که بخش بین‌الملل با تاکید سازمان سینمایی و شخص دکتر ایوبی جداگانه برگزار شد و اتفاقی که رخ داد ثمره رویکرد جدید سازمان سینمایی بود.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: یکی از راه‌های برون‌رفت از سینمای ایران ارتباط مؤثر با سینمای دنیاست و از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده شود از این رو بازنگری در برپایی بخش بین‌الملل فیلم فجر انجام شد.

وی توضیح داد: استقرار مدیران دولت شهریور ماه انجام شد و مسوولیت برگزاری جشنواره سی و دوم از مهرماه به من واگذار شد و با اینکه از پذیرش این امر پرهیز داشتم اما وظیفه خود دانستم که این نقش را ایفا کنم.

دبیر جشنواره فیلم فجر در دوره سی و سوم اظهار کرد: بخش بین‌الملل در ادوار گذشته تاثیرات موردنظر را نداشته و این مهم به گواه دست‌اندرکاران جشنواره در ادوار مختلف رخ نمی‌داد.

رضاداد یادآور شد: معتقدم در این دوره بیش از تغییر زمان، تغییر رویکرد بود. حضور فیلم های منطقه‌ای و نمایش آثاری متناسب با مناسبات سینمای ایران در بخش بین‌الملل جشنواره در دستور کار قرار گرفت و لازمه این امر البته تغییر زمان برگزاری جشنواره بود.

وی تاکید کرد: نگرانی‌هایی در این زمینه وجود داشت. پرسش این بود که آیا آثاری می‌توانند در جشنواره حضور داشته باشند که متناسب با چارچوب سینمای ایران باشند. ۲۲ فیلم متناسب با جشنواره انتخاب و برای این آثار نشست برگزار شد و باید اعتراف کنیم که این اتفاق در ادوار گذشته انجام نشده بود.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: نکته دیگر اینکه فرصت گفت‌وگوی فیلمسازان ایرانی و خارجی در این دوره غیر از نمایش فیلم و داوری فراهم شد.

رضاداد ادامه داد: وظیفه خود می‌دانم از همه زحماتی که همکارانم کشیدند تقدیر کنم. از رییس سازمان سینمایی سپاسگزارم که این مسوولیت را در دو دوره به من واگذار کردند. سپاسگزارم که این مسوولیت از دوش من برداشته شد و برای محمد حیدری دبیر جشنواره سی و چهارم آرزوی توفیق دارم.

وی تاکید کرد: در بخش بین‌الملل بازتاب‌های گسترده رسانه‌ای خوبی داشت و این مهم از دستاوردهای بخش بین‌الملل است و از همه دوستانم تقدیر می‌کنم.

در ادامه از هیات انتخاب  و داوری  بخش بین‌الملل سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا