درخواست اجباری شدن بیمه تأمین اجتماعی

پرویز فتاح در جلسه ای با اعضای کمیسیون صنایع، معادن و کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید با تعیین شاخص‌های مختلف فقر، به مسئله فقر در کشور به صورت علمی و ریشه‌ای پرداخته شود، از مجلس شورای اسلامی خواست با تصویب قانون اجباری شدن بیمه تأمین اجتماعی یکی از عوامل مهم ایجاد …

پرویز فتاح در جلسه ای با اعضای کمیسیون صنایع، معادن و کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید با تعیین شاخص‌های مختلف فقر، به مسئله فقر در کشور به صورت علمی و ریشه‌ای پرداخته شود، از مجلس شورای اسلامی خواست با تصویب قانون اجباری شدن بیمه تأمین اجتماعی یکی از عوامل مهم ایجاد فقر در خانواده ها را بخشکاند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به این‌که اعتماد عمومی بزرگ‌ترین سرمایه کمیته امداد است، افزود: ما باید از انجام اموری که باعث خدشه‌دار شدن این اعتماد می‌شوند، پرهیز کنیم.

وی جمع‌آوری صدقات از طرق سنتی را امری پرهزینه عنوان کرد و یادآور شد: در بخش مشارکت‌های مردمی و جمع‌آوری صدقات از روش‌های الکترونیکی به روز بهره‌مند خواهیم شد.

فتاح با بیان این‌که کمیته امداد به هیچ عنوان در مسائل سیاسی و انتخاباتی ورود نخواهد کرد، افزود: بزرگ‌ترین کار برای نظام اسلامی رسیدگی به فقرا و محرومان است و این نهاد تمام توان خود را در این امر بسیج کرده است.

وی با بیان این‌که اشتغال و خودکفایی نیازمندان، رویکرد اصلی کمیته امداد و مطالبه مقام معظم رهبری است، تأمین مسکن‌، درمان‌، بهداشت و بیمه تأمین اجتماعی را از دیگر برنامه مهم کمیته امداد خواند.

رئیس کمیته امداد با بیان این‌که ۶۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند بار دیگر نسبت به زنانه شدن فقر در کشور هشدار داد و خواستار تصویب قوانین حمایتی در این بخش شد.

وی بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های کشور در امر فقر‌زدایی را مهم دانست و بر مشارکت عمومی در این زمینه تأکید کرد.

همچنین در این جلسه نمایندگان مجلس بر توجه به ایجاد اشتغال پایدار، مسکن نیازمندان، توزیع عادلانه یارانه‌ها، حمایت از تولیدکنندگان فرش در روستاها، ترویج فرهنگ وقف، توجه به مسئله فقر زنان در کشور، راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه‌، توجه به مشاغل خانگی‌, روستایی و تقویت بخش نظارتی کمیته امداد تأکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا