افتتاح حساب وام ۸۰ میلیونی از فردا

به گزارش موبنا، محمد هاشم بت‌شکن در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه سقف وام خرید مسکن با تصویب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به تهران به سقف ۸۰ میلوین رسیده است شعب بانک مسکن می‌توانند از فردا اقدام به افتتاح حساب کنند، بنابراین ممکن است بعد از اجرای این برنامه تغییراتی …

به گزارش موبنا، محمد هاشم بت‌شکن در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه سقف وام خرید مسکن با تصویب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به تهران به سقف ۸۰ میلوین رسیده است شعب بانک مسکن می‌توانند از فردا اقدام به افتتاح حساب کنند، بنابراین ممکن است بعد از اجرای این برنامه تغییراتی در سقف این وام صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعد از اجرای این برنامه در سال آینده با بررسی‌های که انجام می‌گیرد و موضوع توان خرید متقاضیان مسکن و با موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار احتمال اینکه سقف این وام باز هم تغییر کند وجود دارد.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن ۱۴ درصد است و حداکثر دوره بازپرداخت ۱۲ سال، گفت: این وام شرایطی را برای خانه اولی‌ها فراهم می‌:ند که زوجین بیتوانند از این وام استفاده کنند.

بت‌شکن تاکید کرد: طبق ضوابط و بخنشنامه شورای پول و اعتبار خانه اولی‌ها باید دارای ویژگی‌هایی باشند که اولین شرایط این است که از تهسیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برا ی خرید و احداث مسکن و انتقال سهم‌الشرکه استفاده نکرده باشند.

نوشته های مشابه

به گفته وی متقضاثیان خانه اولی‌ها همچنین باید از امکانات دولتی برای تهیه مسکن بهره نبرده باشند و همچنین متاهل باشند.

وی افزود: واحدهای مسکونی که از تاریخ پروانه ساختمانی انها بیش از ۷ سال نگذشته باشد و از صدور پایان کار آنها نیز بیش از ۳ سال نگذشته باشد این وام‌هاییخرید مسکن تعلق می‌گیرد.

بت‌شکن در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا اقساط وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن پلکانی است یا خیر گفت: به درخواست متقاضیان اقساط این وام می‌تواند پلکانی باشد به طوری که اقساط پلکانی ساده تا سقف ۸۰ میلیون تومان ماهانه ۹۳۷ هزار تومان تا سقف ۶۰ ملیون تومان ۷۰۳ هزار تومان و برای ۴۰ میلیون تومان ۴۶۸ هزار خواهد بود.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سقف وام مسکن در سال آینده باز هم افزایش خواهد یافت گفت: وقتی که سقف وام مسکن از ۲۰میلیون تومان به ۳۵ میلیون تومان رسید بازار مسکن تحریک نشد و حتی تعداد تسهیلات پرداختی ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: پس وقتی قیمت مسکن رشد نکرد سقف وام مسکن مجداد به ۸۰ میلیون تومان افزایش یافت پس با تدابری که اندیشیده شده و با توجه به گزارش‌هایی که به بانک مرکزی ارائه خواهد شد این سقف ۸۰ میلیون تومانی در حال حاضر ۸۰ میلیون تومان است و سالانه پس از ارزیابی و عملکرد متناسب با شرایط روز بازار افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا