برگزاری دومین کنفرانس ملی آینده پژوهی با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

به گزارش خبرنگار موبنا، در این همایش که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات برگزار می گردد، جمعی از اساتید و دانشجویان رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارائه مقالات و پژوهش های خود پرداختند. همچنین اساتید این حوزه در زمینه های پدیده آواتاریسم، شبکه های اجتماعی و انتخابات مجازی به سوالات حضار پاسخ دادند. در …

به گزارش خبرنگار موبنا، در این همایش که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات برگزار می گردد، جمعی از اساتید و دانشجویان رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارائه مقالات و پژوهش های خود پرداختند. همچنین اساتید این حوزه در زمینه های پدیده آواتاریسم، شبکه های اجتماعی و انتخابات مجازی به سوالات حضار پاسخ دادند.
در این کنفرانس دکتر سید مرتضی موسویان، رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، به نمایندگی از دستگاه های اجرایی، سیر مطالعات آینده پژوهی تا سال ۲۰۲۰ را ارائه نمودند و همچنین سناریوهای مختلف آینده پژوهی را که توسط غربی ها ترسیم شده است را مطرح کردند.
ایشان استفاده از ظرفیت های آینده پژوهی برای تغییر گسترده و داشتن انسجام در آینده را از اولویت کاری سازمان ها برشمردند و بر پرهیز از موضع انفعال در مباحث آینده پژوهی پرداختند.
وی در خلال ارائه خود، مصادیق مختلف علوم و فناوری ها و شئونات زندگی انسان را با توجه به سناریوهای آینده پژوهی عنوان نمودند.
لازم به توضیح است همایش فوق از ساعت ۸ صبح الی ۱۸:۳۰ در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.
۱۲۹/

دکمه بازگشت به بالا