گرد و غبار امروز و فردا تهران را فرا می‌گیرد

فریبا گودرزی در خصوص گردوخاک شدید روز گذشته در تهران، اظهار داشت: وزش باد شدید در بخش جنوبی سمنان و قم در شب گذشته باعث شد که گردوخاک را در تهران شاهد باشیم. وی با بیان اینکه گردوخاک تهران کاملا محلی است، افزود: به دلیل خشکسالی و استفاده بیش از حد از آب‌های زیرزمینی شاهد …

فریبا گودرزی در خصوص گردوخاک شدید روز گذشته در تهران، اظهار داشت: وزش باد شدید در بخش جنوبی سمنان و قم در شب گذشته باعث شد که گردوخاک را در تهران شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه گردوخاک تهران کاملا محلی است، افزود: به دلیل خشکسالی و استفاده بیش از حد از آب‌های زیرزمینی شاهد خشک‌شدن زمین هستیم که با وزش باد باعث به‌وجود آمدن گردوخاک شده و به دلیل شدت به تهران نیز کشیده شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب نیز مانند شب گذشته در تهران و البرز شاهد وزش باد همراه با گردوخاک خواهد بود، گفت: امشب در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در تهران به‌خصوص شهرهای جنوبی مانند شهریار و ورامین شاهد گردوخاک خواهیم بود.

گودرزی با اشاره به اینکه برای البرز، تهران، قزوین، قم و شمال اصفهان امشب وزش باد همراه با گردوخاک پیش بینی شده است، اظهار داشت: برای نوار شرقی مانند کرمان و یزد وزش باد شدید همراه با گردوخاک امروز خواهیم داشت و طی دو روز آینده گردوغبار و کاهش کیفیت هوا برای جنوب و جنوب غرب کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد در واقع هوای تهران نسبت به روزهای گذشته خنک‌تر می‌شود و ما فرداشب نیز گردوخاک وزش باد و بارش پراکنده را برای تهران خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم پیش‌بینی شده و توصیه می‌شود بیماران قلبی تنفسی و ریوی و کودکان و سالمندان از تردد غیرضرور در فضای باز خودداری کنند.

گودرزی بیان کرد: آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، سمنان، خراسان جنوبی و شمالی، چهارمحال و بختیاری و فارس امروز رگبار باران و وزش باد خواهد داشت.

وی افزود: گردوخاک برای تهران امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا