آیا از آنلاین بودن دائمی همسرتان رنج می‌برید ؟

در میان مراجعه ها به پزشکان روانشناس و یا مشاوره، حدود ۵۰ درصد مراجعات زوج‌های جوان به دلیل اختلافات شدیدی است که بطور مستقیم به اینترنت و نرم افزارهای ارتباط جمعی مجازی (واتساپ،وایبر و..) مربوط می‌شود. اختلافاتی که در ۶۵درصد مواقع شک های بی مورد بوده و پس از چند جلسه مشاوره کوتاه و قبل …

در میان مراجعه ها به پزشکان روانشناس و یا مشاوره، حدود ۵۰ درصد مراجعات زوج‌های جوان به دلیل اختلافات شدیدی است که بطور مستقیم به اینترنت و نرم افزارهای ارتباط جمعی مجازی (واتساپ،وایبر و..) مربوط می‌شود. اختلافاتی که در ۶۵درصد مواقع شک های بی مورد بوده و پس از چند جلسه مشاوره کوتاه و قبل از قرار دادگاه حل شده است. اما چه باید کرد که این اختلافات دامن گیر زندگی ما نشود؟

اکنون بعضی از راهکارهای مهم را در اینجا یادآوری می کنیم. امیدواریم که تمام کاربران این پیام را با دقت بخوانند و دقایقی به آن فکر کنند. یادمان باشد هیچ چیزی مهم تر از خانواده نیست و این خانواده است که سرنوشت لحظات ما رو رقم می زند. لحظاتی برای شاد بودن و خندیدن یا غمگین بودن و دلتنگ شدن. یادمان باشد هر سرمایه گذاری که ما برای خانواده مان انجام می دهیم، سرنوشت لحظات خود ما را رقم خواهد زد. پس برای خانواده خود ارزش قائل شویم.

اگر از آنلاین بودن دائمی همسرتان رنج میبرید حتما بخوانید

اما نکات مهم:

۱- مدت زمان حضور در فضای مجازی و کار با گوشی همراه را برنامه ریزی کنیم. مشخص کنیم مثلآ روزی دو بار و هر دفعه نیم ساعت وارد اینترنت شویم.

۲- زمان استفاده از اینترنت زمان مفید ما نباشد. یعنی وقتی همه اعضای خانواده دور هم هستند را به اینترنت اختصاص ندهیم. این زمان بهتر است صرف صحبت کردن، یاآوری خاطرات شیرین، بازی و… شود.

۳- گاهی با همسرمان وارد این فضا شویم. از او بخواهیم کنار ما بنشیند و افرادی که ما با آنها در ارتباط هستیم و نوع رابطه را بشناسد.

۴- رمز گوشی خود را به همسرمان بگوییم تا بداند ما چیزی در گوشیمان برای پنهان کردن نداریم.

۵- گاهی گوشی خود را عمدآ در منزل جا بگذاریم تا همسرمان بداند چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

۶- یادمان باشد هر ارتباطی که همسرمان را ناراحت می کند را قطع کنیم، نه پنهان. ارتباط های پنهانی هر چند بدون منظور و عاری از روابط نامناسب باشد، اما به دلیل پنهانی بودنشان اثرات مخرب و گاه جبران ناپذیری دارد.

اگر از آنلاین بودن دائمی همسرتان رنج میبرید حتما بخوانید

۷- پیامهای محاوره ای را حذف نکنید. اگر همسرتان متوجه این موضوع شود، بی گمان حتی به ارتباط شما با همجنسانتان هم شک خواهد کرد.

۸- گاهی در حالی که در کنار همسرتان با گوشیتان کار می کنید برای دقایقی همسرتان را با گوشی تنها بگذارید تا بداند چیزی برای پنهان کردن ندارید.

۹- هرگز پیامها و گزارشات گوشیتان را پاک نکنید. این پیامها و تماسها چند جا در گوشی شما ذخیره می شود. اگر همسرتان متوجه پاک کردن برخی مطالب شود، بر شک او اضافه می شود.

۱۰-یادمان باشد هیچ چیز موثرتر و کارامدتر از صداقت نیست. برخی زوجها با خود می گویند همسرمان آدم حساسی است، اگر این پیام را ببیند و یا اگر بفهمد فلانی برای من پیام داده، بی دلیل مشکوک شده و ما را سوال پیچ می کند، بدخلق می شود و…. و به این دلیل برخی پیامها را پاک می کنند. اما این کار به تنهایی همه چیز را خراب می کند.اگرهمسرتان متوجه پنهانکاری شما شود با خود می اندیشد که اگر قصد و غرضی در کار نبود، این پیامها هرگز پاک نمی شد. اثبات بی گناهی در این مرحله بسیار سخت است و حتی اگر همسرتان را قانع کنید، او هرگز از ته دل قانع نشده و حساس تر از قبل خواهد شد.

اگر از آنلاین بودن دائمی همسرتان رنج میبرید حتما بخوانید

تمام تلاش خود را بکنیم که به اعتماد دو طرفه بین ما و همسرمان خدشه ای وارد نشود، که اگر این اتفاق بیافتد زیربنای زندگی ترکهای عمیقی خواهد برداشت. تا وقتی همسرتان به راستگویی شما اعتقاد داشته باشد، هر چه بگویید را باور می کند اما اگر یک اتفاق ساده این اعتماد را از بین ببرد دیگر هیچ کار شما را باور نخواهد کرد. حتی قسم خوردن و اثبات اصل قضیه هم اثری در قلب همسرتان نخواهد داشت.

تا وقتی اعتماد بین شما و همسرتان باشد،شما پادشاه قلب او هستید اما اگر این اعتماد خدشه دار شود ،شما هیچ جایگاهی در قلب او نخواهید داشت،حتی به اندازه اسب پادشاه. پس به هیچ قیمتی دروغ نگویید و پنهان کاری نکنید تا پادشاه قلب همسرتان بمانید.

اگر از آنلاین بودن دائمی همسرتان رنج میبرید حتما بخوانید

۱۱- اگر حافظه گوشی شما پر است و باید برخی پیامها و…. را پاک کنید، این کار را زمانی انجام دهید که با همسرتان در حال تماشای گوشیتان هستید. تا همسرتان ببیند چه چیزی در حال پاک شدن است.

۱۲- هر وقت وارد این فضای مجازی می شوید، پیامهایی هم برای همسرتان بفرستید تا ایشان بداند که حضورشما در این فضا برای فرار از فضای خانه نیست و شما از آن هم برای ابراز علاقه به همسرتان استفاده می‌کنید.

۱۳- اگر چیزی در گوشی همسرتان شما را آزار می دهد به جای بد خلقی و نق زدن، اصل قضیه را با زبانی خوش با همسرتان در میان بگذارید. حرف زدن خیلی از مشکلات را حل می‌کند.

۱۴- و در مقابل اگر همسرتان در باره محتوای گوشی شما سوالی کرد، ناراحت نشوید و با حوصله پاسخ دهید. هر سوالی به معنای شک و تردید نیست و گاه فقط کنجکاوی است. همسرتان می داند که اگر مشکلی بود شما گوشیتان را در اختیار او قرار نمی دادید، پس شکی در کار نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا