افزایش۱۶.۲ درصدی سهام بانک کارآفرین در بورس

به‌گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانك كارآفرین، روزنامه همشهری در شماره روز دوشنبه خود به بررسی وضعیت سهام بانك های مختلف در بورس پرداخت. در این گزارش، روزنامه مذكور  با ارائه آماری اعلام كرد آژیر خطر برای ۷ بانك بزرگ كشور به صدا درآمده است. براساس اين گزارش، اطلاعات ۷ بانك پارسيان، سينا، …

به‌گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانك كارآفرین، روزنامه همشهری در شماره روز دوشنبه خود به بررسی وضعیت سهام بانك های مختلف در بورس پرداخت. در این گزارش، روزنامه مذكور  با ارائه آماری اعلام كرد آژیر خطر برای ۷ بانك بزرگ كشور به صدا درآمده است.
براساس اين گزارش، اطلاعات ۷ بانك پارسيان، سينا، ايران‌زمين، گردشگري، سرمايه، دي و حكمت ايرانيان در مجموع در ۲‌ماه نخست سال نزديك به ۱۵۰۰ميليارد تومان معادل ۱۲.۳درصد از ارزش سهامشان را از دست داده‌اند. به‌طور مثال بيشترين ميزان نزول مربوط به بانك پارسيان بوده است اين بانك در مجموع ۹۶۶ميليارد تومان از ارزش سهامش كه معادل ۲۶درصد از كل ارزش سهام اين شركت مي‌شود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، در شرایطی كه بازار سهام در حال نزول است، سرمایه گذاران همچنان هوشمندانه عمل می كنند و سیگنال های جالبی به نهاد های تصمیم گیر می فرستند.
براساس اطلاعات موجود بخشي از دلايل نزول ارزش سهام اين بانك‌ها مربوط به نحوه سرمايه‌گذاري و اختصاص سپرده‌هاي اين بانك‌ها بوده است از يك‌سو اين بانك‌ها با بلوكه شدن دارايي‌هاشان در املاك و مستغلات به‌دليل ركود بخش مسكن مواجه بودند و از سوي ديگر برخي از بانك‌ها با ايجاد انحصار در سبد دارايي‌هايشان ريسك مالي‌شان را افزايش داده‌اند.
از سوی دیگر بانك‌هايي كه به رويه‌هاي بانكداري آشنا‌تر هستند در شرايطي كه شاخص بورس تهران نزول كرده است با رشد ارزش سهامشان روبه‌رو شده‌اند. در مجموع ارزش سهام ۹ بانك شامل ملت، كارآفرين، اقتصادنوين، صادرات، تجارت، پاسارگاد، انصار، خاورميانه، پست‌بانك در ۳ماه اخير بورس به‌طور ميانگين بيش از ۵درصد معادل ۱۶۴۶ميليارد تومان صعود كرده است. بيشترين ميزان صعود متعلق به بانك كارآفرين بوده است كه ارزش سهامش بيش از ۱۶.۲درصد رشد كرده است بانك‌هاي ملت و اقتصاد نوين نيز در ۲‌ماه گذشته به‌ترتيب ۷.۷ و ۹درصد به كل ارزش سهامشان اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا