هشدار وزارت ارتباطات درباره کلاهبرداری پیامکی‬

به گزارش خبرنگار موبنا، تلفن همراه با ضریب نفوذ بالا و نزدیک ۱۰۰ درصدی خود، بهترین ابزار برای تبلیغات و اهداف سودجویانه به حساب می‌آید اما اپراتورها در برابر اعتراضات مردمی نسبت به حجم بالای پیامک‌های تبلیغاتی، سامانه‌های پیامکی را در نظر گرفته‌اند که مشترکان می‌توانند درخواست خود برای حذف پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی را …

به گزارش خبرنگار موبنا، تلفن همراه با ضریب نفوذ بالا و نزدیک ۱۰۰ درصدی خود، بهترین ابزار برای تبلیغات و اهداف سودجویانه به حساب می‌آید اما اپراتورها در برابر اعتراضات مردمی نسبت به حجم بالای پیامک‌های تبلیغاتی، سامانه‌های پیامکی را در نظر گرفته‌اند که مشترکان می‌توانند درخواست خود برای حذف پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی را به آن سامانه‌ها بدهند و از آن پس دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نکنند.
البته این نکته را هم باید دانست که پیامک‌های اطلاع‌رسانی نیز در قابل تبلیغاتی گنجانده شده و در صورت انصراف از دریافت تبلیغات، این نوع پیامک‌ها را هم از دست خواهید داد.
وزارتخانه‌های ارتباطات و ارشاد متولی ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی با ارائه راهکارهای فنی هستند اما ظاهراً خود این وزارتخانه‌ها نیز در امان نیستند.
سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً نسبت به پیامک‌های سودجویانه‌ای که با مضامین برنده شدن در قرعه‌کشی ارسال می‌شود به مشترکان تلفن همراه هشدار داد.
محمدرضا فرنقی‌زاد با ابراز نگرانی از افزایش برخی پیامک‌ها که با اهداف سودجویانه به مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود از مشترکان موبایل خواست مراقب پیامک‌های سودجویانه‌ای که با مضمون طرح تشویقی و استفاده بهینه از تلفن همراه به مشترکان ارسال شده‌اند، باشند.
وی با تأکید بر اینکه این پیامک‌ها با اهداف سودجویانه و فرصت طلبانه ارسال شده و کلاه‌برداری محض است، تصریح کرد: برخی مشترکان تلفن همراه پیامک‌هایی با محتواهایی همچون “مشترک گرامی شما برنده جایزه نقدی شده‌اید” دریافت کرده‌اند که هیچ‌گونه ارتباطی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه آن ندارد.
او هشدار داد: مشترکان نباید تحت تأثیر چنین پیامک‌هایی شماره حساب یا رمز کارت‌های اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار دهند و افرادی که از آنها کلاه‌برداری شده است، می‌توانند ار طریق پلیس فتا شکایت خود را پیگیری کنند.
۱۲۹/

دکمه بازگشت به بالا