مقابله عراق با جنگنده های سعودی

حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد سامانه دفاع هوایی عراق، جنگنده های سعودی را به عقب نشینی از حریم هوایی در منطقه النخیب در جنوب شرق استان الانبار(جایی که  هم اکنون شاهد نبرد سخت نیروهای امنیتی و مردمی با تروریست های تکفیری داعش است) وادار کرد و این منطقه یک …

حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد سامانه دفاع هوایی عراق، جنگنده های سعودی را به عقب نشینی از حریم هوایی در منطقه النخیب در جنوب شرق استان الانبار(جایی که  هم اکنون شاهد نبرد سخت نیروهای امنیتی و مردمی با تروریست های تکفیری داعش است) وادار کرد و این منطقه یک روز پس از این حادثه(تجاوز جنگنده های سعودی) شاهد حملات خمپاره ای و شلیک موشک های کاتیوشا بود.

الزاملی خاطر نشان کرد ناحیه النخیب شاهد پرواز جنگنده های سعودی بود که با واکنش دفاع هوایی عراق روبرو شد به طوری که جنگنده های سعودی وادار به عقب نشینی و بازگشت شدند.

وی افزود: تنها یک روز پس از پرواز جنگنده های سعودی، منطقه النخیب با خمپاره و موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

وی گفت :عراق پس از این حادثه از عربستان سعودی و ائتلاف بین المللی درباره علت پرواز جنگنده های سعودی در منطقه ای که هیچ عملیات نظامی در آن جریان ندارد، خواستار توضیح شده است.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد: ماهیت جنگنده ها از سوی دفاع هوایی عراق مشخص شد و طرف سعودی و ائتلاف بین المللی از پرواز جنگنده های سعودی در آن منطقه عذرخواهی کردند.

وی افزود: دولت عراق یادداشت اعتراضی را به عربستان سعودی و ائتلاف بین المللی درباره پرواز جنگنده های سعودی ارائه خواهد کرد.

الزاملی پیشتر گفته بود عربستان با سوء استفاده از حضور در ائتلاف بین المللی (ائتلاف ادعایی آمریکا و متحدانش علیه داعش)، حریم هوایی عراق را نقض کرده است و دفاع هوایی عراق باید در صورت تکرار چنین تجاوزاتی با آنها (جنگنده‌های سعودی) مقابله کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا