گمانه‌ زنی‌ پزشکی درباره عمل جراحی «کری»

رویترز در گزارشی نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا علی رغم شرایط جسمانی اش پس از شکستگی پا در حادثه دوچرخه سواری، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و وزرای خارجه ایران، فرانسه و اسپانیا گفتگوی تلفنی داشته است. البته مقام های رسمی آمریکایی تاکید کرده اند که شکسته شدن …

رویترز در گزارشی نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا علی رغم شرایط جسمانی اش پس از شکستگی پا در حادثه دوچرخه سواری، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و وزرای خارجه ایران، فرانسه و اسپانیا گفتگوی تلفنی داشته است.

البته مقام های رسمی آمریکایی تاکید کرده اند که شکسته شدن پای جان کری تاثیری بر توانایی وی برای ادامه مذاکره بر سر توافق هسته ای با ایران نخواهد داشت و این مساله مانعی برای شرکت جان کری در مذاکرات نخواهد بود.

البته یکی از پزشکان تاکید کرده است که پیچیدگی های روند جراحی بر روی پای جان کری ممکن است بر توانایی وی برای پرواز با هواپیما تاثیر منفی بگذارد.

جان کری ۷۱ ساله یکشنبه پس از مذاکرات سخت و طاقت فرسا با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، در حال دوچرخه سواری در فرانسه دچار سانحه شد و پایش شکست.

جان کری با یک هواپیمای نظامی به بوستون منتقل شده است. ماری هارف مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سئوالی در خصوص بازگشت جان کری به مذاکرات هسته ای ایران، تاکید کرد که وی قطعا به مذاکرات بازمی گردد.
مذاکرات در سطح کارشناسی ادامه دارد و قرار است وندی شرمن طی هفته جاری به مذاکرات بپیوندد. اگر کاخ سفید بخواهد مقام دیگری را به جای جان کری به مذاکرات هسته ای ایران بفرستد، که البته این احتمال بعید به نظر می رسد، ۲ گزینه احتمالی عبارتند از بیل برنز و آنتونی بلینکن.

یکی از متخصصان پزشکی در این باره تاکید کرد که جان کری احتمالا حداقل ۶ تا ۸ هفته پس از عمل جراحی باید دوره استراحت را پشت سر بگذارد. البته دیوید هلفت متخصص ارتوپدی در بیمارستان نیویورک نیز تاکید کرد که این احتمال وجود دارد که مدت بهبود جان کری پس از عمل جراحی بیشتر از این نیز طول بکشد.

بر اساس این گزارش، پزشکان نگران لخته شدن خون پس از چنین عمل جراحی هستند و اکثر پزشکان توصیه می کنند که به مدت ۳ تا ۶ هفته از انجام پروازهای طولانی مدت اجتناب شود.

ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران دهم تیرماه است و با این حال “ماری هارف” دیروز گفت: همچنان به جدول زمانی اعلام شده برای مذاکرات هسته‌ای با ایران پایبندیم.

وی گفت که کری به‌صورت فعال در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور خواهد داشت اگرچه نحوه آن هنوز مشخص نیست.

قرار است که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای پنجشنبه این هفته با حضور معاونان و کارشناسان ۱+۵ با ایران در وین ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا