چه فیلم‌هایی برای عید فطر اکران می‌شوند؟

بنا بر اعلام شواری صنفی نمایش فیلم «رستاخیز» به سرگروهی سینما آزادی، «گینس» به سرگروهی سینما ماندانا و «خداحافظی طولانی» به سرگروهی سینما اریکه ایرانیان اکران می‌شوند. اکران عید فطر که یکی از بهترین فصل‌های اکران سینما به شمار می‌رود،‌ معمولا مورد علاقه اکثر تهیه‌کنندگان است. حالا شورای صنفی نمایش برای این فصل مهم اکران …

بنا بر اعلام شواری صنفی نمایش فیلم «رستاخیز» به سرگروهی سینما آزادی، «گینس» به سرگروهی سینما ماندانا و «خداحافظی طولانی» به سرگروهی سینما اریکه ایرانیان اکران می‌شوند.

اکران عید فطر که یکی از بهترین فصل‌های اکران سینما به شمار می‌رود،‌ معمولا مورد علاقه اکثر تهیه‌کنندگان است. حالا شورای صنفی نمایش برای این فصل مهم اکران این سه فیلم را انتخاب کرده است.

«رستاخیز» فیلم پرحاشیه احمدرضا درویش است که در جشنواره سی و دوم به نمایش درآمد و بر سر نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) در این فیلم حرف و حدیث‌های بسیاری شکل گرفت.

این فیلم درباره واقعه عاشوراست و مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را به تصویر می‌کشد. «رستاخیز» در جشنواره سی و دوم سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس، موسیقی متن،  بهترین فیلم‌برداری،  بهترین کارگردانی، و بهترین فیلم را کسب کرد. بابک حمیدیان نیز برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.

اما «گینس» نخستین فیلم بلند محسن تنابنده است. فیلمی که در آن خود تنابنده به همراه رضا عطاران بازیگران نقش اصلی آن هستند.

این فیلم به خاطر فضای کمدی نتوانست اکران نوروز را از آن خود کند چون نوروز سال ۹۴ همزمان با ایام فاطمیه بود. برای همین قرار بود اکران دوم نوروز به این فیلم اختصاص بیاید و حتی در آنونس و تیزرهای تبلیغی این فیلم اردیبهشت زمان اکران این فیلم اعلام شد ولی شورای صنفی نمایش تصمیم گرفت که اکران عید فطر را به این فیلم دهد.

«خداحافظی طولانی» با کارگردانی فرزاد موتمن همان فیلمی بود که بازیگرش سعید آقاخانی توانست به خاطر بازی در آن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را از جشنواره سی و سوم بگیرد. این فیلم درباره کارگری است که از اتهام یک قتل تبرئه شده ولی جامعه و خانواده‌اش هنوز او را به چشم مجرم نگاه می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا