رزمایش بزرگ آمریکا و کره جنوبی

این رزمایش سه روزه که هدف آن مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز زیردریایی‌های کره شمالی است در اطراف جزیره “جی‌جو” انجام می‌شود. سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی به خبرگزاری فرانسه گفت: این بزرگترین رزمایش ضدزیردریایی مشترک دو کشور همپیمان آمریکا و کره جنوبی در زمینه ابعاد و تعداد کشتی‌های شرکت کننده در آن است که تاکنون …

این رزمایش سه روزه که هدف آن مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز زیردریایی‌های کره شمالی است در اطراف جزیره “جی‌جو” انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی به خبرگزاری فرانسه گفت: این بزرگترین رزمایش ضدزیردریایی مشترک دو کشور همپیمان آمریکا و کره جنوبی در زمینه ابعاد و تعداد کشتی‌های شرکت کننده در آن است که تاکنون برگزار شده است.

در این رزمایش بیش از ۱۰ کشتی از جمله یک ناوشکن آگیس نیروی دریایی کره جنوبی و چندین زیردریایی ، هواپیمای تجسسی و هلی‌کوپتر شرکت دارند.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، واحدهای توپخانه ارتش کره جنوبی و کشتی‌های نیروی دریایی و همچنین جنگنده‌های این کشور نیز یک رزمایش با گلوله‌های جنگی در ساحل شرقی منطقه “گوسئونگ” در جنوب مرز با کره شمالی اجرا کردند.

این رزمایش‌ها در حالی برگزار می‌شوند که کره شمالی چندی پیش از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک پرتابی از زیردریایی خبر داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا