مبتلایان به آلزایمر به درد حساس‌ترند

«روت دفرین» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: مشاهدات انجام گرفته حاکیست افرادی که دچار آتروفی مغزی یا روند تحلیل رفتن اعصاب می‌شوند در برابر درد بیشتر آسیب‌پذیرند و به درد واکنش بیشتری نشان می‌دهند. متخصصان با بررسی مطالعات پیشین در مورد واکنش‌ به درد در بیماران مبتلا به اختلالات ادراکی یادآور شدند: در بیشتر …

«روت دفرین» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: مشاهدات انجام گرفته حاکیست افرادی که دچار آتروفی مغزی یا روند تحلیل رفتن اعصاب می‌شوند در برابر درد بیشتر آسیب‌پذیرند و به درد واکنش بیشتری نشان می‌دهند.

متخصصان با بررسی مطالعات پیشین در مورد واکنش‌ به درد در بیماران مبتلا به اختلالات ادراکی یادآور شدند: در بیشتر این مطالعات آشکار شده که حس درد در بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف و متوسط به مراتب بیشتر است.

همچنین متخصصان تاکید کردند: افراد مبتلا به اختلالات ادراکی در بیان و توصیف مشخصات احساس دردشان به دیگران با مشکل روبرو هستند که همین ناتوانی موجب می‌شود تشخیص و درمان موثر درد در آنان به سختی انجام شود.

به دلیل وجود این مشکلات ارتباطی، ممکن است این باور غلط ایجاد شود که حساسیت به درد در مبتلایان به این اختلالات کمتر است. به گفته این متخصصان، حساسیت به درد در مراحل پیشرفته بیماری آلزایمر نامشخص است و همچنین تاثیرات دیگر انواع اختلالات عصبی بر فرآیند احساس درد متغیر است.

ظاهرا واکنش‌ به درد در بیماران مبتلا به فراموشی پیشانی گیجگاهی کاهش می‌یابد اما در بیماران مبتلا به پارکینسون افزایش می‌یابد. همچنین ناتوانی‌های رشدی همچون اوتیسم و عقب ماندگی ذهنی با افزایش حساسیت به درد مرتبط است.

به گزارش خلیج تایمز، یافته‌های به دست آمده حاکی از آن است که فرآیند احساس درد اغلب در مبتلایان به اختلالات ادراکی تغییر می‌کند و اغلب با محرک‌های درد، این حساسیت تشدید می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا