وزارت ارشاد: هيچ رپی مجوز نگرفته است

حسين نوش آبادي سخنگوي وزارت ارشاد و اسلامي در نشست خبري با نمايندگان رسانه ها در پاسخ به سوالي درباره اظهارات پيروز ارجمند درخصوص واگذاري امور تامين امنيت کنسرت هاي موسيقي به ادارات اماکن در استان ها گفت: وقتي يک کنسرت موسيقي در استاني مي خواهد برگزار شود، بديهي است اين استانداران و فرمانداران بايد …

حسين نوش آبادي سخنگوي وزارت ارشاد و اسلامي در نشست خبري با نمايندگان رسانه ها در پاسخ به سوالي درباره اظهارات پيروز ارجمند درخصوص واگذاري امور تامين امنيت کنسرت هاي موسيقي به ادارات اماکن در استان ها گفت: وقتي يک کنسرت موسيقي در استاني مي خواهد برگزار شود، بديهي است اين استانداران و فرمانداران بايد نسبت به تامين امنيت اين کنسرت ها در شوراي تامين اقدام کنند اما موافقت با برگزاري کنسرت ها به هيچ وجه منوط به مجوز شوراي تامين استانداري ها نيست.

وي تاکيد کرد: صدور مجوز براي کنسرت هاي موسيقي در هر نقطه از کشور فقط بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و هيچ نهاد ديگري مسئوليتي در اين خصوص ندارد اما برگزاري اين کنسرت ها نيازمند همکاري و مساعدت و مشارکت نهادهاي انتظامي و امنيتي و ساير نهادها است.

نوش آبادي گفت: اگر شوراي تامين يک استان مصلحت نديد يک برنامه اي اجرا شود اين به معناي لغو مجوز آن نيست بلکه به معني تعويق در اجراي آن برنامه است. استانداري ها و فرمانداري ها هم براساس قانون موظفند، امنيت اجتماعات قانوني را تامين کنند که اين نوعي هدايت و حمايت و پشتيباني است که صورت مي گيرد و ما هم از اين روند تشکر مي کنيم و اعلام مي کنيم که تامين امنيت کنسرت ها بر عهده آنها است نه جاي ديگر.

سخنگوي وزارت ارشاد در پاسخ به سوال يکي ديگر از خبرنگاران مبني بر صدور مجوز اولين آلبوم رپ (گفت آواز) در کشور که خواستار توضيح نوش آبادي در اين خصوص شد، گفت: ما قبلا هم گفته ايم که چيزي به نام موسيقي رپ با آن الگو و مدل غربي در کشور نداريم و مجوزي هم تاکنون به اين شيوه داده نشده است اما آن آلبومي که مدنظر شما است، رپ نيست بلکه يک نوع موسيقي با يک نوع سبک و شيوه نو است که ممکن است موسيقي غربي الهام گرفته باشد اما محتواي آن کاملا مرتبط با معيارهاي ما در وزارت ارشاد اسلامي است. من نمي توانم بپذيرم که به موسيقي رپ با همان الگوي غربي مجوز داده ايم کما اينکه آقاي ارجمند و حتي خواننده آن اثر هم گفته اند که نمي شود نام اين اثر را رپ گذاشت.

در اين نشست خبري يکي از خبرنگاران با نشان دادن نسخه اي از يک آلبوم موسيقي به نام «فراموشي» و طرح اين موضوع که اين سي دي حاوي ترانه هايي در حمايت از فتنه ۸۸ است، خواستار توضيحات سخنگوي وزارت ارشاد درخصوص نحوه صدور مجوز به اين آلبوم شد که نوش آبادي در اين زمينه گفت: ظاهرا مجوز اين آلبوم در سال ۱۳۹۲ صادر شده، محتواي اين آلبوم در دولت قبلي هم مورد بررسي قرار گرفته بود و دولت قبلي هم آن را تاييد کرده بود اما صدور مجوز آن به دولت جديد احاله پيدا کرد و در نهايت اصلاحاتي در متن اين آلبوم به عمل آمد. اين آلبوم هم بيشتر يک موسيقي دکلمه‌اي است و نه رپ.

نوش آبادي همچنين درباره احتمال برگزاري جشنواره موسيقي پاپ اين مسأله را دور از ذهن ندانست اما گفت: هنوز تصميمي در اين خصوص گرفته نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا