تمهیدات ترافیکی حرم مطهر امام خمینی (ره)

سردار سید تیمور حسینی صبح دوشنبه در نشست خبری درباره تمهیدات و تشکیلات ترافیکی ویژه برگزاری بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: طرح انتظامی و ترافیکی تهران بزرگ از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۱۳ خرداد آغاز می شود و تا پایان مراسم در بعدازظهر پنجشنبه ۱۴ خرداد ادامه دارد. وی افزود: …

سردار سید تیمور حسینی صبح دوشنبه در نشست خبری درباره تمهیدات و تشکیلات ترافیکی ویژه برگزاری بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: طرح انتظامی و ترافیکی تهران بزرگ از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۱۳ خرداد آغاز می شود و تا پایان مراسم در بعدازظهر پنجشنبه ۱۴ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: ۲۰ هزار اتوبوس در ۱۰ پارکینگ در اطراف حرم مطهر جانمایی شده اند و به نمایندگان هر استان پوستر و نقشه تردد و همچنین محل پارکینگ اتوبوس های زائران ارائه شده است.

سردار حسینی، یکی از ماموریت های مهم پلیس راهور تهران بزرگ را جانمایی اتوبوس ها در پارکینگ های تعیین شده اعلام کرد و افزود: محدودیت های توقف و تردد از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پیش بینی شده است بالغ بر ۱۸ هزار اتوبوس از استان ها و ۲ هزار اتوبوس از تهران به سمت مرقد حضرت امام خمینی (ره) عزیمت کنند و مرقد امام (ره) میزبان بیش از یک میلیون زائر باشد، افزود: برپایی بیش از ۳۰ جلسه درباره محدودیت های ترافیکی از سه ماه پیش تاکنون آغاز شده و امیدواریم بیست و ششمین مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی هر چه باشکوهتر برگزار شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد توقف غیرمجاز خودروها و انتقال آنها به پارکینگ نیز، گفت: خودروهایی که در محل های غیرمجاز پارک شوند توسط پلیس جابه جا می شوند و شهروندان می توانند برای اطلاع از کم و کیف انتقال خودروهای خود با شماره ۶۶۹۲۶۶۶۶ و ۶۶۹۳۵۵۷۷ و شماره تلفن ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

سردار حسینی همچنین درباره ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها نیز گفت: پارکینگ شماره ۴مخصوص موتورسواران است اما به زائران تهرانی توصیه می کنم از سرویس های عمومی و مترو استفاده کنند، زیرا سیستم حمل و نقل عمومی در طی برگزاری مراسم به ارائه خدمات رایگان به زائران اقدام می کند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره ترخیص خودروهای متوقف شده در پارکینگ همزمان با میلاد حضرت قائم (عج)، افزود: هر سال راهنمایی و رانندگی با اجرای طرح های تشویقی و همچنین برای خلوت شدن پارکینگ های عمومی، اقدام به ترخیص خودروهای متوقف شده در پارکینگ ها می کند. امسال نیز رانندگان خودروها می توانند با مراجعه به ستادهای ترخیص که با افزایش ساعت کاری تا ساعت ۱۸ به انجام وظیفه می پردازند نسبت به ترخیص خودروی متوقف شده اقدام نمایند.

سردار حسینی با اعلام اینکه ترخیص خودرو بدون بخشودگی جرایم انجام می شود، از زائران تهرانی درخواست کرد نهایت همکاری را با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا