پهنای باند اینترنت امسال ۳برابر می‌شود

محمود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، جدیدترین برنامه های شبکه زیرساخت ارتباطی کشور را برای توسعه پهنای باند اینترنت داخل تشریح کرد و گفت: سال گذشته برنامه توسعه پهنای باند داخل با ظرفیت ۴ ترابیت بر ثانیه در دستور کار قرار داشت که ۳.۵ ترابیت از این هدف محقق شده است اما امسال افزایش …

محمود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، جدیدترین برنامه های شبکه زیرساخت ارتباطی کشور را برای توسعه پهنای باند اینترنت داخل تشریح کرد و گفت: سال گذشته برنامه توسعه پهنای باند داخل با ظرفیت ۴ ترابیت بر ثانیه در دستور کار قرار داشت که ۳.۵ ترابیت از این هدف محقق شده است اما امسال افزایش ظرفیت تا ۱۰ ترابیت بر ثانیه را در برنامه داریم که امید می رود تا پایان سال ۹۴ تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید براینکه این اهداف فراتر از اهداف بند الف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشور است تاکید کرد: دولت با توجه به اعتباراتی که به زیرساخت های ارتباطی کشور تخصیص داده این چشم انداز را ترسیم کرده است.

وی گفت: افزایش ظرفیت اینترنت داخل کشور در قالب دو پروژه داخلی «تدبیر» و «امید» با ظرفیتهای کلان دیده شده است که مناقصات این پروژه ها نیز برگزار شده است؛ مناقصه پروژه تدبیر به اتمام رسیده و پس از نتیجه گیری به زودی قرارداد پیمانکاران آن بسته خواهد شد.

خسروی در مورد پروژه امید نیز تاکید کرد: این پروژه در مرحله شروع مناقصه قرار دارد؛ پروژه «امید» شبکه IP است که بر روی شبکه انتقال که همان تدبیر است قرار خواهد گرفت. به همین دلیل باید ابتدا وضعیت اجرای پروژه «تدبیر» نهایی شود و پس از آن پروژه امید با ماموریت ایجاد شبکه IP اجرایی می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیش بینی سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای این دو پروژه در سال جاری خبر داد.

وی در مورد برنامه های توسعه کشور برای افزایش ظرفیت پهنای باند خارج نیز گفت: براساس سیاستها و برنامه های مدنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۰ درصد ظرفیت هر آنچه در داخل کشور در موضوع پهنای باند اینترنت توسعه یافت در زمینه اینترنت خارج از کشور نیز دیده شده و برای آن امکانات ایجاد می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا