عامل جنايت مسلحانه مشهد خودکشي کرد

سپيده دم روز گذشته زنگ تلفن قاضي ويژه قتل عمد به صدا درآمد و ماموران کلانتري فردوسي مشهد در حالي از وقوع جنايتي هولناک در روستاي «ريحان» خبر دادند که بر اثر شليک گلوله توسط فردي ناشناس، زن ميانسالي به قتل رسيده و جوان ۲۱ ساله اي به همراه کودک ۶ ساله نيز مجروح و …

سپيده دم روز گذشته زنگ تلفن قاضي ويژه قتل عمد به صدا درآمد و ماموران کلانتري فردوسي مشهد در حالي از وقوع جنايتي هولناک در روستاي «ريحان» خبر دادند که بر اثر شليک گلوله توسط فردي ناشناس، زن ميانسالي به قتل رسيده و جوان ۲۱ ساله اي به همراه کودک ۶ ساله نيز مجروح و به مرکز درماني منتقل شده اند.

در پي دريافت اين خبر بلافاصله «قاضي سيد جواد حسيني» براي بررسي موضوع عازم بيمارستان طالقاني مشهد شد.تحقيقات مقام قضايي نشان مي داد: زن ۵۰ ساله بر اثر اصابت چند گلوله کلاشينکف جان باخته و پسر ۲۱ ساله نيز قادر به سخن گفتن نيست.

در همين حال پسر بچه ۶ساله که هنوز رمقي در بدن داشت هنگام انتقال به اتاق عمل به قاضي ويژه قتل عمد گفت: پدرم با اسلحه و از پنجره منزل مسکوني پدر بزرگم به طرف ما تيراندازي کرد و با شليک هرگلوله فرياد مي زد بميريد!

با اظهارات اين کودک مشخص شد که مقتول و مجروحان همگي اعضاي يک فاميل هستند بنابراين قاضي شعبه ۲۱۱دادسراي عمومي و انقلاب مشهد دستور انتقال جسد قرباني اين حادثه وحشتناک به پزشکي قانوني را صادر کرد و براي ادامه تحقيقات به محل وقوع جنايت در روستاي «ريحان» رفت. مسير خون هاي ريخته شده در پذيرايي بزرگ منزل روستايي و آثار به جا مانده از شليک هاي متعدد گلوله بيانگر آن بود که مهاجم مسلح از پنجره داراي حفاظ به داخل پذيرايي شليک کرده است اين درحالي بود که يک گلوله سالم نيز در کنار پنجره کشف شد.

افرادي که از اين حادثه تاسف بار جان سالم به در برده بودند عنوان مي کردند چهره قاتل را نديده اند اما صداي او را که مي گفت بميريد! شنيده اند که شبيه صداي احمد (داماد خانواده) بوده است. تعدادي از اهالي روستا نيز که با صداي وحشتناک گلوله از منازلشان بيرون آمده بودند مردي حدود ۳۵ ساله را ديده بودند که با يک دستگاه پرايد از محل گريخته و شلوار کردي به تن داشته است.

تحقيقات ميداني قاضي حسيني همچنين بيانگر آن بود که مهاجم مسلح ابتدا در ورودي ساختمان را با کليد از بيرون قفل کرده است تا کسي فرصت فرار نيابد اين درحالي بود که آثار به جا مانده از گلوله ها نشان مي داد گلوله اي در سلاح کلاشينکف و پس از شليک هاي متعدد گير کرده است و او نتوانسته اعضاي ديگر خانواده اش را به قتل برساند و آن ها با قرار گرفتن در گوشه پنجره و ديوار از مرگ حتمي نجات يافته اند.

همسر جوان متهم به قتل در اين باره به مقام قضايي گفت: حدود ۸ سال قبل همسر و پدرم به خاطر برخي اختلافات خانوادگي با يکديگر درگير شدند که آن زمان همسرم در يک درگيري پدرم را با ضربه چاقو مجروح کرد و به همين خاطر هم ديگر او به منزل پدرم رفت و آمد نداشت اما من گاهي به همراه فرزندانم به منزل پدر و مادرم مي آمدم.

اين درحالي بودکه من و همسرم نيز داراي اختلافات شديد خانوادگي بوديم. او مشروبات الکلي مصرف مي کرد و مرا به باد کتک مي گرفت تا اين که ۸ روز قبل باز هم اين ماجرا تکرار شد و من با حالت قهر منزلم را ترک کردم و نزد پدر و مادرم آمدم ولي هنوز مدتي نگذشته بود که احمد دختر ۳ساله و پسر ۶ساله ام را به خانه پدرم آورد و آن ها را به من سپرد. تا اين که چند روز قبل دوباره تلفني با من تماس گرفت و گفت: من اشتباه کرده ام! او از من خواست تا با گرفتن نيمي از مهريه ام و به صورت توافقي از يکديگر جدا شويم. من هم قبول کردم و قرار بود امروز (صبح شنبه) براي گرفتن طلاق توافقي به دادگاه برويم که ناگهان ساعت ۴ صبح و در حالي که همه ما در اتاق خواب بوديم او با سلاح به ما حمله کرد که در اين ميان پسر ۶ساله و برادر ۲۱ ساله ام مجروح شدند و مادرم نيز بر اثر اصابت ۴ گلوله جان سپرد.

هنوز قاضي ويژه قتل عمد در حال بررسي موضوع و جمع آوري اسناد و مدارک اين جنايت هولناک بود که دوباره زنگ تلفن همراهش به صدا درآمد و اين بار ماموران انتظامي وي را در جريان کشف جسد حلق آويز مردي در روستاي عباس آباد قرار دادند. مشخصاتي که ماموران از متوفي ارائه مي دادند با مشخصات عامل جنايت هولناک مطابقت داشت و به همين خاطر بلافاصله قاضي سيد جواد حسيني عازم روستاي عباس آباد در ۳۵ کيلومتري محل وقوع جنايت شد.

پرايد متوفي در حالي کنار زمين هاي کشاورزي متوقف شده بود که آلونکي نيز در ميان زمين ها به چشم مي‌خورد. مرد ۳۵ساله با استفاده از يک رشته شال گردن خود را از سقف چوبي آلونک حلق آويز کرده و به زندگي اش پايان داده بود. اسلحه کلاشينکف و ۱۶ گلوله باقي مانده در خشاب به همراه يک قبضه چاقو در صندلي جلوي خودرو و يک قبضه چاقو و تبر زين دو لبه که درون پتو بود در صندلي عقب قرار داشت.

کارشناسان سلاح که به همراه قاضي ويژه قتل عمد در صحنه حادثه حضور داشتند گير کردن سلاح هنگام شليک را تاييد کردند و بدين ترتيب مشخص شد که متوفي همان احمد (داماد خانواده) و متهم تحت تعقيب درجنايت مسلحانه است. بنابراين گزارش ، بررسي ها ي بيشتر درباره اين حادثه تلخ همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا