بحران کم آبی مربوط به دولت گذشته نیست/ ذخایر آب زیرزمینی در حال اتمام است

بحران کم آبی مربوط به دولت گذشته نیست/ ذخایر آب زیرزمینی در حال اتمام استعلیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه وضعیت آب در کشور بحرانی است، افزود: از سال‌های قبل زنگ خطر این معضل به صدا درآمده است و دولت باید برنامه جامع تری داشته برای حل این بحران داشته …

بحران کم آبی مربوط به دولت گذشته نیست/ ذخایر آب زیرزمینی در حال اتمام استعلیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه وضعیت آب در کشور بحرانی است، افزود: از سال‌های قبل زنگ خطر این معضل به صدا درآمده است و دولت باید برنامه جامع تری داشته برای حل این بحران داشته باشد.

خسروی با اشاره به اینکه بیلان منفی آب هشدار دهنده است، افزود: در سال ۵۷ در بخش آب ۱۰۰ میلیون متر مکعب  بیلان منفی داشتیم، این رقم در سال ۸۴ به ۵ میلیارد متر مکعب و در سال ۹۲ این میزان به ۱۱ میلیارد متر مکعب رسید که زنگ خطری جدی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای اصلاح هر متر مکعب بیلان منفی به ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان نیاز داریم تا وضعیت آبی کشور به حالت اولیه بازگردد.

نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارندگی‌ها تاثیری در ذخیره زیرزمینی ندارد، افزود: به دلیل مصرف زیاد دیگر ذخیره ای نداریم و از کل آب‌های زیرزمینی حدود ۹۵ درصد برای مصرف کشاورزی و ۵ درصد هم بین شرب و صنعت تقسیم می شود.

نوشته های مشابه

وی افزود: از طرفی به دلیل برداشت‌های بی رویه هنگام حفر چاه در سال ۵۷ بعد از ۱۵ متر حفاری به آب می‌رسیدیم اما در حال حاضر باید ۲۵۰ متر حفاری کرد تا به آب برسیم.

به گفته خسروی بحران کم آبی را نباید بر گردن دولت‌ گذشته انداخت و چنین اظهار نظرهایی غیر کارشناسی است.

دکمه بازگشت به بالا