قیمت زولبیا و بامیه رمضان کیلویی ۱۰ هزار تومان تعیین شد

علی بهره‌مند گفت: براساس موافقت اتاق اصناف ایران، قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه برای عرضه در ماه مبارک رمضان، ۱۰ هزار تومان تعیین شده است. به گزارش مهر، رئیس اتحادیه قنادان افزود: نرخ‌نامه به تمامي‌قنادی‌ها ارسال شده و هیچکس حق فروش بیش از این قیمت را ندارد.وی تصریح کرد: قیمت زولبیا و بامیه در …

علی بهره‌مند گفت: براساس موافقت اتاق اصناف ایران، قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه برای عرضه در ماه مبارک رمضان، ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.
به گزارش مهر، رئیس اتحادیه قنادان افزود: نرخ‌نامه به تمامي‌قنادی‌ها ارسال شده و هیچکس حق فروش بیش از این قیمت را ندارد.وی تصریح کرد: قیمت زولبیا و بامیه در سال گذشته ۸۵۰۰ تومان بود اما امسال به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزدها، اتحادیه برای این نوع شیرینی نرخ ۱۱ هزار تومان را پیشنهاد داد که اتاق اصناف با افزایش قیمت به ۱۰ هزار تومان موافقت کرد.
بهره مند گفت: بازرسان اتحادیه بازار را تحت کنترل خواهند داشت تا بتوان رضایت مردم را فراهم کرد، البته مردم هم مي‌توانند گرانفروشی‌ها را معرفی کنند.

میردریا دار ملک زادگان:
چين و هند شریک ایران
در ساخت شهرهای دریایی
امیردریادار محمد حسین ملک زادگان با بیان اینکه دو شهر دریایی مهم در دریای جنوب کشورمان در حال ساخت است،‌ گفت: شهر دریایی قشم و شهر دریایی جاسک به عنوان بندر مادر دو شهر دریایی مهم کشور محسوب مي‌شوند که تنها برای ساخت فاز اول شهر دریایی قشم به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی نیاز است.
مدیر پروژه شهر دریایی قشم با اشاره به شهر دریایی قشم اظهار کرد: از آنجایی که چیزی حدود ۲۰ هزار کشتی از تنگه هرمز تردد مي‌کنند، شهر دریایی قشم نزدیک به سواحل سوزا در شمال جزیره محل مناسبی برای پهلو‌گیری و تعمیرات اساسی و نگهداری کشتی ها و کانتینرها،‌ تغییر و تعویض گروه کرو ،‌سوخت رسانی و ذخیره مواد غذایی و تخلیه بار و ترانزیت کالا خواهد بود.
مدیر پروژه منطقه آزاد تجاری- صنعتی جاسک درباره شهر دریایی جاسک گفت: ساخت شهر دریایی جاسک هم شروع و طرح جامع آن آماده شده است و این شهر دریایی مي‌تواند به عنوان بندر مادر عمل کند و اخیرا هم دو شرکت ایرانی و چینی به صورت مشترک کار روی این شهر دریایی را شروع کرده اند.
مشاور امور دریایی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه شرکت های بزرگی در حوزه بنادر و تجهیزات دریایی برای فازهای مختلف شهر دریایی قشم ابزار تمایل کرده اند،‌ اظهار کرد:‌ برای فاز اول این پروژه کنسرسیومي‌با حضور شرکت ایرانی،‌ هندی و مالزیایی در حال تشکیل است.
امیردریادار با بیان اینکه منطقه آزاد قشم در حال تکمیل زیرساخت های این پروژه است،‌ گفت:‌ قطعا سازمان منطقه آزاد قشم توانایی تامین اعتبار این پروژه به تنهایی را ندارد و تکمیل زیرساخت ها مانند فرودگاه و واگذاری زمین به سرمایه گذاران را بر عهده دارد.
معاون مناطق آزاد: ۴۰ منطقه ویژه اقتصادی غیرفعال در کشور وجود دارد
اين درحالي است كه معاون فرهنگی، اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد با بیان اینکه دور مرز ایران هر کجا که مزیتی داشته باشد به منطقه آزاد تبدیل می‌شود گفت: در دولت تدبیر و امید درخواست ایجاد ۵منطقه آزاد جدید را داده‌ایم.
محمدعلی زم  با اشاره به درخواست جدید شورای هماهنگی مناطق آزاد در رابطه با تاسیس منطقه آزاد اینچه‌برون گفت:تاکنون درخواست ایجاد منطقه آزاد جاسک و سواحل مکران، مهران، مریوان، بانه و بوشهر را داده‌ایم، گفت: دور تادور خط مرزی ایران هر نقطه‌ای که از مزیت منطقه آزاد برخوردار باشد را به منطقه آزاد تجاری صنعتی و اقتصادی با ماموریت های متفاوت و متعدد تبدیل می‌کنیم.وي درباره سرنوشت نهايي مناطق آزاد موجود كشور گفت: ۶۳ منطقه آزاد ویژه مصوب شده است که از این تعداد ۲۳ منطقه فعال و ۴۰ منطقه غیرفعال هستند اما در مورد مناطق آزاد در صورت تصویب درخواست‌های دولت در مجلس در نهایت ۵ منطقه آزاد جدید تاسیس می‌شود که در مجموع تعداد مناطق آزاد به ۱۲ منطقه در کشور می‌رسد.وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید بهره‌برداری از مناطق آزاد با نگرش دولتی انجام می‌شود و دولت نمی‌تواند مناطق آزاد را به غیر از خود واگذار کند اما در مورد مناطق ویژه اقتصادی امکان واگذاری این مناطق به بخش خصوصی وجود دارد کما اینکه چیزی حدود ۱۴ الی ۱۵ منطقه اقتصادی تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده است.وی ادامه داد : از ۲۳ منطقه ویژه اقتصادی فعال ۴ منطقه مانند مناطق ماهشهر و عسلویه در دست دولت است و چند منطقه مانند سلفچگان در دست نهادهای وابسته به ارگان‌های دولتی است.

دکمه بازگشت به بالا