بررسی گوشی Ascend G610 هوآوی

به گزارش خبرنگار موبنا، قیمت زیر ۵۰۰ هزار تومانی این گوشی دوسیمکارته باعث شده تا Ascend G610 هوآوی در لیست پرفروش های بازار قرار گیرد. این گوشی دو سیمکارته ۱۷۰ گرم وزن دارد و از ابعاد ۱۴۲×۷۳.۶×۹.۹ برخوردار است. قطر این مدل ۱۰ میلی متر است که برای یک گوشی دارای صفحه نمایش ۵ اینچی، …

به گزارش خبرنگار موبنا، قیمت زیر ۵۰۰ هزار تومانی این گوشی دوسیمکارته باعث شده تا Ascend G610 هوآوی در لیست پرفروش های بازار قرار گیرد.
این گوشی دو سیمکارته ۱۷۰ گرم وزن دارد و از ابعاد ۱۴۲×۷۳.۶×۹.۹ برخوردار است. قطر این مدل ۱۰ میلی متر است که برای یک گوشی دارای صفحه نمایش ۵ اینچی، ابعاد مناسبی به شمار می‌رود.
طراحی Ascend G610 شباهت بسیار زیادی به گوشی‌ها و پرچم‌داران کمی قدیمی‌تر سامسونگ دارد و آن هم به دلیل کیفیت ساخت این گوشی همانند دیگر گوشی‌های ساخت هواوی است.
گوشی فوق از کیفیت خوبی برخوردارست و قاب پشتی آن، نیز نرمی خاص دارد. همچنین قاب پشتی هواوی Ascend G610 مانند بسیاری از تلفن‌های هوشمند دیگر، میزبان لنز دوربین، فلاش و بلندگو است.
مانند سایر کمپانی‌های سازنده‌ی تلفن همراه که به اشتباه اسپیکر تلفن‌های هوشمند خود در مکان بدی طراحی می‌کند، هواوی هم اسپیکر Ascend G610 را در قاب پشتی طراحی کرده تا در هنگامی که دستگاه را به پشت بر روی سطح زمین قرار داده‌اید، صدای خروجی از این بلندگو ضعیف و نامطلوب به نظر رسد.
صفحه نمایش گوشی Ascend G610 هوآوی پنج اینچی از نوع IPS بوده که رزولوشن خوب و قابل قبولی را برای کاربران این کالا فراهم می کند.
صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن ۹۶۰×۵۴۰ با تراکم پیکسلی: ۲۲۰ پیکسل بر اینچ و قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ است.
با وجود این ابعاد و رزولوشن، تراکم پیکسلی ۲۲۰ppi به دست می‌آید که برای یک گوشی در این سطح، صفحه نمایشی خوب ارزیابی می‌گردد.
با وجود قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ و همچنین دریافت چند لمس همزمان توسط تاچ صفحه نمایش، می‌توان عملکرد صفحه نمایش این گوشی را یکی از نکات مثبت آن به شمار برد.
به لطف نور صفحه نمایش مطلوب در این گوشی، تماشای آن از زوایای دید مختلف به کاری لذت بخش برای کاربران تبدیل خواهد شد که در نهایت هواوی از یک لایه‌ی محافظ gorilla glass بر روی نمایشگر این محصول استفاده کرده تا محافظت خوبی را در برابر خط و خش از خود داشته باشد.
دوربین گوشی دوسیمکارته G610 5 مگاپیکسلی است که عکس‌هایی با رزولوشن ۲۵۹۵ در ۱۹۴۴ پیکسل را ثبت می کند.
همچنین این دوربین قادر است با کیفیت HD فیلم برداری کند. یک فلاش LED هم جهت کمک به دوربین برای ثبت عکس‌های بهتر وجود دارد.
اما یک دوربین با کیفیت VGA هم برای انجام مکالمات تصویری در قسمت جلوی گوشی قرار دارد که برای این منظور کافی و مناسب به نظر می‌رسد.
سخت افزار گوشی Ascend G610 هوآوی را یک چیپ ست MTK MT6589M تشکیل می‌دهد که بر روی آن یک پردازنده چهار هسته ای با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX 544MP قرار دارد که با وجود ۱ گیگابایت حافظه رم، سرعت عمل خوبی را از گوشی مشاهده می‌کند و تجربه‌ی خوبی از قابلیت مالتی تسکینگ را از این گوشی شاهد خواهید بود.
حافظه داخلی G610 معادل ۴ گیگابایت است که با توجه به پشتیبانی گوشی از کارت حافظه جانبی micoSD، می‌توان تا ۳۲ گیگابایت دیگر به این مقدار حافظه‌ی داخلی افزود.
در ضمن، این گوشی از قابلیت‌های اتصالی همچون ۳G، Wi-Fi، GPRS و Edge برای ارتباط با دنیای اینترنت برخوردار است و برای ارتباط با دیگر دستگاه‌ها هم می‌توان از قابلیت‌هایی چون بلوتوث و DLNA استفاده نمود. پشتیبانی از GPS هم دیگر موردی است که لازم به ذکر است.
سیستم عامل G610 را نسخه ۴.۲ از سیستم عامل اندروید تشکیل می‌دهد که اکنون دیگر نسخه قدیمی از این سیستم عامل محبوب به شمار می‌رود؛ اما جدای از این حرف‌ها، عملکرد خوبی از این سیستم عامل را بر روی این گوشی شاهد هستیم.
با وجود این سیستم عامل و البته سخت افزار مناسب گوشی، می‌توان از هزاران برنامه موجود، به راحتی استفاده کرد.
در ضمن، با یک صفحه نمایش پنج اینچی می‌توان گشت و گذار در اینترنت را یکی از کارهای دوست داشتنی در این گوشی دانست.
باتری این گوشی دو سیمکارته سامسونگ لیتیوم یونی با توان ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعت است که برای این گوشی مناسب به نظر می رسد.
از مزایای این گوشی می توان به صفحه نمایش ۵ اینچی با پنل IPS، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD،
سیستم عامل اندروید، پشتیبانی از Wi-Fi، ۳G، GPRS و Edgeو قابلیت DLNAاشاره کرد.
همچنین کیفیت متوسط دوربین از معایب این گوشی پرفروش هوآوی محسوب می شود.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا