کم بارش ترین استان های کشور

شاهرخ فاتح افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تا سوم خرداد ۹۴ میزان بارندگی در کشور ۱۸۸.۴ میلی متر بوده که این میزان نسبت به سال گذشته که برابر ۲۰۹.۲ میلیمتر بوده ۱۰ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت که ۲۲۵.۱ میلی متر بوده ۱۶.۳ درصد کاهش نشان می دهد. به گفته وی، …

شاهرخ فاتح افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تا سوم خرداد ۹۴ میزان بارندگی در کشور ۱۸۸.۴ میلی متر بوده که این میزان نسبت به سال گذشته که برابر ۲۰۹.۲ میلیمتر بوده ۱۰ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت که ۲۲۵.۱ میلی متر بوده ۱۶.۳ درصد کاهش نشان می دهد.

به گفته وی، در این مدت میزان بارندگی در تهران ۲۲۶.۳ میلی متر بوده که این میزان نسبت به سال گذشته که برابر ۱۹۳.۱ میلی متر بوده ۱۷.۲ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت که ۲۷۲.۷ میلیمتر بوده ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تا سوم خردادماه، کم بارش ترین استانها نسبت به میانگین بلندمدت هرمزگان با ۵۴ درصد کاهش، بوشهر ۴۸ درصد و سیستان و بلوچستان با ۳۶ درصد کاهش بوده اند.

فاتح تصریح کرد: در این مدت استان های هرمزگان با ۶۷ درصد کاهش، بوشهر با ۵۵ درصد و سیستان و بلوچستان با ۴۸ درصد کم بارش ترین استانها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده اند.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تا سوم خرداد استان های گیلان با ۳۱ درصد افزایش، آذربایجان شرقی ۲۸ درصد و اردبیل ۲۶ درصد پربارش ترین استانها نسبت به میانگین بلندمدت بوده اند.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی تاکید کرد: در این مدت استان های اردبیل با ۵۴ درصد افزایش، سمنان ۴۱ درصد و آذربایجان شرقی با ۳۸ درصد افزایش پربارش ترین استان ها نسبت به سال گذشته بوده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا