برنامه توسعه اینترنت تشریح شد

محمود خسروی در گفت وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس اظهار داشت: بر اساس برنامه تنظیم شده شرکت زیرساخت توسعه پهنای باند داخلی در دستور کار است. در سال ۹۳ پهنای باند ۴ ترابیت بوده که امسال باید به ۱۰ ترابیت برسیم و تاکنون ۳.۵ ترا محقق شده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: …

محمود خسروی در گفت وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس اظهار داشت: بر اساس برنامه تنظیم شده شرکت زیرساخت توسعه پهنای باند داخلی در دستور کار است. در سال ۹۳ پهنای باند ۴ ترابیت بوده که امسال باید به ۱۰ ترابیت برسیم و تاکنون ۳.۵ ترا محقق شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: البته اهداف برنامه اهداف پنجم از این ارقام کم‌تر بود. در دولت جدید طبق آیین نامه بند الف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه تغییر کرده و با توجه به اعتبار امیدوارم به این اهداف برسیم.

وی توضیح داد: افزایش ظرفیت پهنای باند داخلی در قالب ۲ پروژه تدبیر ۱ و امید ۱ اجرا خواهد شد که مناقصه امید ۱ درحال انجام است و قرارداد پروژه تدبیر ۱ نیز در روزهای آینده منعقد خواهد شد.

وی توضیح داد:‌ پروژه تدبیر ۱ برای افزایش ظرفیت شبکه انتقال و پروژه امید ۱ در رابطه با شبکه IP است. از این رو ابتدا باید پروژه تدبیر ۱ و سپس پروژه امید ۱ انجام شود تا شبکه انتقال که سخت‌تر است آماده شود، سپس شبکه IP روی شبکه انتقال قرار ‌گیرد.

خسروی خاطرنشان کرد:‌ پیش‌بینی می‌کنیم بیش از هزار میلیارد تومان در پروژه‌های زیرساختی در سال ۹۴ هزینه شود.

توسعه پهنای باند بین الملل به میزان ۲۰ درصد افزایش ظرفیت داخلی

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: در کنار توسعه پهنای باند داخلی، توسعه پهنای باند خارجی نیز در دستورکار است. منطق توسعه این است که به هر اندازه پهنای باند داخلی افزایش می‌یابد معادل ۲۰ درصد آن برای پهنای باند خارجی نیز ایجاد ظرفیت شود.

وی ادامه داد: به این معنا که برای پهنای باند خارجی نیز طبق این فرمول، ظرفیت ایجاد می‌شود، اما اینکه چه میزان از ظرفیت ایجاد شده مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد به تقاضای روز بستگی دارد.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا