تبعات افزایش مصرف قلیان در کشور

دکتر محمدرضا قوام نصیری در حاشیه گردهمایی روسای انجمن آنکلوژی ایران که در تهران برگزار شد، با اشاره به افزایش مصرف ۲ برابری قلیان در کشور، گفت: با توجه به آنکه امروزه میزان مصرف قلیان در کشور ۲ برابر افزایش یافته حداقل در یک تا دو دهه آینده با مشکل افزایش سرطان های دهان روبرو …

دکتر محمدرضا قوام نصیری در حاشیه گردهمایی روسای انجمن آنکلوژی ایران که در تهران برگزار شد، با اشاره به افزایش مصرف ۲ برابری قلیان در کشور، گفت: با توجه به آنکه امروزه میزان مصرف قلیان در کشور ۲ برابر افزایش یافته حداقل در یک تا دو دهه آینده با مشکل افزایش سرطان های دهان روبرو خواهیم بود.

وی افزود: علاوه بر آنکه مصرف قلیان در بروز سرطان‌ دهان تاثیر می‌گذارد، توجه نکردن نسل جوان امروز به بهداشت دهان و دندان و انجام ندادن معاینات سالیانه دندانپزشکی می‌تواند در بروز این نوع سرطان‌ تاثیر گذار باشد.

رئیس انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی ایران با اشاره به چگونگی تاثیر قلیان در بروز سرطان‌ دهان، تصریح کرد: در صورتی که علاوه بر برگ توتون مواد روانگردان نیز در قلیان وجود داشته باشد احتمال ابتلا به سرطان‌ دهان و تحریک مخاط این ناحیه بیشتر خواهد شد.

قوام نصیری بیان کرد: برگ‌های دخانیات و مواد موجود در توتون نیز می‌تواند سرطان‌ دهان در فرد ایجاد کند و احتمال بروز این بیماری بر اثر مصرف قلیان میوه بیشتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا