ارسال روزانه ۴۵ میلیون پیامک تبلیغاتی به تلفن‎های همراه

به گزارش موبنا، داوود زارعیان پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش روابط عمومی‎های استان گلستان در گرگان اظهار کرد: در ارسال پیامک‎های تبلیغاتی عدم توازن وجود دارد، به گونه‎ای که برای ۲۰ میلیون مشترک هیچ پیامکی نمی‎رود و برخی مشترکان نیز ۱۰ تا ۲۰ پیامک تبلیغاتی دریافت می‎کنند. وی بر ضرورت ساماندهی پیامک‎های تبلیغاتی …

به گزارش موبنا، داوود زارعیان پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش روابط عمومی‎های استان گلستان در گرگان اظهار کرد: در ارسال پیامک‎های تبلیغاتی عدم توازن وجود دارد، به گونه‎ای که برای ۲۰ میلیون مشترک هیچ پیامکی نمی‎رود و برخی مشترکان نیز ۱۰ تا ۲۰ پیامک تبلیغاتی دریافت می‎کنند.
وی بر ضرورت ساماندهی پیامک‎های تبلیغاتی تاکید کرد و افزود:‌ ساماندهی پیامک‎های تبلیغاتی اعتماد مردم به مخابرات را افزایش می‎دهد تا آنها پیام‎های درست را بگیرند اما وقتی مردم با انبوهی از پیامک مواجه می‎شوند بدون توجه به درست یا نادرست بودن آنها را حذف می‎کنند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل شرکت مخابرات ایران افزود: وضعیت نابه‌سامان پیامک‎های تبلیغاتی ناشی از عملکرد دستگاه‎های مختلف اجرایی است، حجم پیام بالا رفته که باید مدیریت شود، برخی روابط عمومی‎ها نیز در ارسال پیامک افراطی عمل می‎کنند که بنده نیز از این وضعیت شاکی هستم.
زارعیان با بیان اینکه حجم پیامک‎های تبلیغاتی بالا نیست، گفت: به طور میانگین هنوز روزانه آمار پیامک تبلیغاتی ما به یک مشترک هم نمی‎رسد.
وی بیان داشت: وقتی همه فضاهای اطلاع‎رسانی دچار افراط و تفریط شود آسیب‎زاست و پیامک یکی از این حوزه‎ها محسوب می‎شود، ما حتی در فضای رسانه‎ای نیز این آسیب‎ها را داریم به طوری که مابین فیلم‎های تلویزیونی پیام‎های تبلیغاتی نیز دیده می‎شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‎الملل شرکت مخابرات ایران از روابط عمومی ادارت خواست که انتقادپذیر باشند و اگر خبرنگار به آنها تهمت زد، به آنها بد و بیراه نگویند، خیلی بد است که به خبرنگاران دروغ بگویید که بعدا با آنها مصاحبه خواهید کرد و یا اینکه به آنها گفته شود که بروید و بعدا بیایید.
زارعیان خطاب به روابط عمومی ادارات گفت: دیگران را سر کار نگذارید، اطلاعات گمراه‎کننده ندهید، توپ را در زمین دیگران نیندازید، با مصاحبه‎های جنجالی آب را گل‎آلود نکنید، از دادن اطلاعات به خبرنگاران رسانه‎ها طفره نروید، رسانه‎ها را سردرگم نکنید.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‎ها باید ابتدا با خودشان صادق و روراست باشند، تاکید کرد: خبرنگار اصلا رقیب روابط عمومی نیست، نباید از خبرنگاران فرار کنید، هر چه بیشتر از آنها فرار کنید، آنها بیشتر به دنبال شما می‎آیند.
زارعیان‌ خطاب به روابط عمومی‎ها گفت: همواره باید ارتباط خود را با خبرنگار حفظ کنید،‌ در مصاحبه‎ها هیچ‎وقت به خبرنگار نگوئید فلان مطلب را ننویس چون خبرنگار فکر می‎کند اطلاعات مهمی است و آن را نگارش می‎کند.
زارعیان به دلایل شایعات رسانه‎ای پرداخت و گفت: وقتی جای ابهام یا جای خالی در اطلاع‎رسانی روابط عمومی پدید آید باعث بروز شایعه می‎شود، مثلا می‎گویند مذاکرات برگزار شد، جلسه مهمی گذاشتند اینها جای خالی است که باعث بروز شایعه می‎شود، بنابراین روابط عمومی ادارات یا اطلاعیه‎ای را ندهند و یا اگر می‎دهند آن اطلاعات باید درست باشد.
وی بیان داشت: هنوز نتوانسته‎ای جامعه را به سمت مجازی شدن پیش ببریم اما رشد آن در کشور خوب بوده است، البته باید برای نهضتی که در کشور راه‎اندازی شده باید پیوست فرهنگی در حوزه‎های مجازی و اینترنت نوشته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا