۴ قابلیت مفید آزمایشگاه جی‌میل

قابلیت‏هایی که از این آزمایش سربلند بیرون می‏آیند، به‌صورت یک قابلیت استاندارد برای جی‏میل استفاده می‏شوند- مثلا قابلیت محبوب ارسال و آرشیو از ابتدا در آزمایشگاه جی‏میل بوده است- اما تا زمانی که آنها در آزمایشگاه هستند، همیشه احتمال از کار افتادن، تغییر یا حذفشان وجود دارد.  برای فعال‏سازی قابلیت‏های آزمایشگاه جی‏میل، به آیکون چرخ‏دنده …

قابلیت‏هایی که از این آزمایش سربلند بیرون می‏آیند، به‌صورت یک قابلیت استاندارد برای جی‏میل استفاده می‏شوند- مثلا قابلیت محبوب ارسال و آرشیو از ابتدا در آزمایشگاه جی‏میل بوده است- اما تا زمانی که آنها در آزمایشگاه هستند، همیشه احتمال از کار افتادن، تغییر یا حذفشان وجود دارد.  برای فعال‏سازی قابلیت‏های آزمایشگاه جی‏میل، به آیکون چرخ‏دنده در بالا و سمت چپ صفحه جی‏میل مراجعه کرده و وارد تنظیمات شوید. سپس در سر‏برگ labs می‏توانید قابلیت‏های مورد نظرتان را با انتخاب گزینه فعال و ذخیره سازی تغییرات به‏کار بگیرید. اگر در هنگام استفاده از هر‏کدام از این قابلیت‏ها دچار مشکل شدید، می‏توانید با رفتن به این آدرس جی‏میل خود را بازیابی کنید که در این صورت این قابلیت‏ها غیر‏فعال خواهند شد.
فرض کنید شما حاضر به آزمایش قابلیت‏های آزمایشگاه جی‏میل شده‏اید، در این صورت چهار قابلیت آزمایشگاه جی‌میل که حتما باید امتحان کنید در زیر به شما معرفی خواهد شد.
بازگردانی ایمیل ارسال شده: اگر شما قصد ارسال یک ایمیل با اظهارنظرهای تند و منتقدانه یا ایمیلی از روی خشم و عصبانیت  دارید، معمولا پس از ارسال، احساس اضطراب ناگهانی ناشی از پشیمانی از ارسال آن ایمیل سراغ شما می‏آید. اگر شما توانایی کنترل خود را در چنین موقعیت‏هایی ندارید، قابلیت بازگردانی ایمیل ارسال شده در آزمایشگاه جی‏میل گزینه‏ای مناسب برای نجات شما از این موقعیت است. این قابلیت، ایمیل‏های شما را با تاخیر ۵، ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ ثانیه‏ ارسال می‏کند که به شما زمانی مناسب برای جلوگیری از ارسال پیامتان با کلیک روی گزینه Undo را خواهد داد. مدنظر داشته باشید هنگامی‏که این قابلیت را فعال کردید، کافی است زمان تاخیر را در سر‏برگ جنرال در تنظیمات مشخص کنید.
پاسخ‏های آماده: برای اکثر کاربران پیش‌آمده که ایمیل مشخصی را بار‏ها و بار‏ها ارسال کنند. به‌طور مثال پیام‏های مربوط به تایید دریافت یک ایمیل، در دسترس نبودن یا در حال انجام کاری بودن (busy). قابلیت پاسخ‏های آماده آزمایشگاه گوگل اجازه نوشتن و ذخیره‌سازی این پیام‏های تکراری را به شما می‏دهد. بنابر این تنها با یک کلیک شما می‏توانید پیام مورد نظرتان را ارسال کنید.
هنگامی که این قابلیت را فعال کردید، ایجاد یک پیام آماده، بسیار ساده است. در صندوق ورودی خود روی گزینه Compose کلیک کرده و پیامی که قصد ذخیره‏سازی آن را دارید تایپ کنید. سپس در علامت پیکان پایین سمت راست پنجره، گزینه پاسخ‏های آماده و پس از آن پاسخ آماده جدید را انتخاب کنید. حال برای پیام خود نام مناسبی انتخاب کنید و گزینه Ok را کلیک کنید. هنگامی که شما قصد استفاده از یک پیام آماده را دارید، کافی است دوباره به علامت پیکان پایین سمت چپ پنجره رفته و پاسخ‏های آماده را انتخاب و پس از آن اسم پیامی که قصد استفاده از آن را دارید انتخاب کنید.
قابلیت پیش‏ نمایش: هنگامی که شما قصد دیدن محتویات ایمیل‏های صندوق ورودی خود را از ابتدا دارید زمان شما بسیار هدر می‏رود. قابلیت پیش‏نمایش، رابط کاربری جی‌میل را به صورت چند قسمتی نمایش می‏دهد و در نتیجه شما به ایمیل‏های خود با بالا و پایین آوردن گزینه پیمایش تسلط خواهید داشت.
هنگامی که این قابلیت را فعال کردید، یک آیکون جدید کنار آیکون چرخ‏دنده ظاهر می‏شود. شما می‏توانید از این گزینه برای فعال و غیر فعال کردن این قابلیت و همچنین نمایش پیام‏ها به‌صورت افقی یا عمودی استفاده کنید.
پیشروی خودکار: اگر شما از جمله افرادی هستید که ایمیل‏های جدید خود را که معمولا تعداد آنها زیاد است، در زمان‏های مشخص بررسی می‏کنند، می‏دانید که پس از بررسی یک پیام، برای باز کردن پیام‏های بعدی باید به اینباکس خود برگردید. قابلیت پیشروی خودکار زمان شما را با حرکت خودکار به پیام قدیمی‏تر (اگر شما پیام‏هایتان را از بالا به پایین بررسی می‏کنید) و پیام جدید‏تر(اگر شما پیام‏هایتان را از پایین به بالا بررسی می‏کنید) بهینه می‏کند. شما می‏توانید اولویت‏بندی خود را در سربرگ General و زیر گزینه تنظیمات به انجام برسانید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا