تلگرام و وايبر داخل رينگ!

وايبر چه خوبي‌هايي دارد؟ * قاعدتا آنچه اوايل باعث محبوبيت وايبر شد. غير از گرافيک بالا و استيکرهاي زيبا و متفاوت، امکان چت، تماس، پيام صوتي، تصوير و ويدئو به صورت رايگان بوده است؛ که تلگرام بعضي‌هايش را ندارد. * وايبر هم مثل بيشتر پيام رسان‌ها امکان تشکيل گروه‌هاي‌ دوستانه و خانوادگي را به شما …

وايبر چه خوبي‌هايي دارد؟

* قاعدتا آنچه اوايل باعث محبوبيت وايبر شد. غير از گرافيک بالا و استيکرهاي زيبا و متفاوت، امکان چت، تماس، پيام صوتي، تصوير و ويدئو به صورت رايگان بوده است؛ که تلگرام بعضي‌هايش را ندارد.

* وايبر هم مثل بيشتر پيام رسان‌ها امکان تشکيل گروه‌هاي‌ دوستانه و خانوادگي را به شما مي‌دهد و حداکثر ظرفيت گروه‌هاي وايبر به همراه تشکيل دهنده گروه ۱۰۰ نفر است.

* امکان بلاک شماره افراد مزاحم يا سامانه‌هاي‌ تبليغاتي هم گزينه بسيار خوبي است که مي‌تواند به شدت کاربردي باشد. از طرفي تعويض بک گراند گروه‌ها هم زيبايي بصري خاصي را ايجاد و از بعضي اشتباهات جلوگيري مي‌کند.

وايبر چه بدي‌هايي دارد؟

* وايبر، آفلاين يا آنلاين بودن شما را به شخصي که او را بلاک کرده‌ايد نشان مي‌دهد.

* گاهي مي‌خواهيد يک پيام را براي عده زيادي در وايبر بفرستيد اما با اين ارسال هم زمان، وايبر همه مخاطب‌هاي‌ شما را در يک گروه قرار مي‌دهد و در چنين شرايطي همه مخاطبان در حالي که ممکن است اصلا يکديگر را نشناسند، عکس و شماره تلفنشان براي ديگران نمايش داده مي‌شود. اين موضوع مي‌تواند خيلي دردسر ساز باشد چون شما ديگر کاري از دستتان بر نمي‌آيد جز اين که خواهش کنيد افراد گروه را ترک کنند.

* مدت کوتاهي است وايبر امکان وجود ادمين را فراهم کرده است اما باز هم به نظر مي‌رسد اختيارات ادمين کافي نيست و هر عضو گروه مي‌تواند نام گروه را تغيير مي‌دهد و افراد مختلف را حذف يا اضافه کند.

* نسخه دسکتاپ وايبر بسيار دردسر ساز شده است. چراکه فضاي زيادي از RAM رايانه را اشغال مي‌کند و باعث کند شدن سيستم يا هنگ کردن وقت و بي وقت آن مي‌شود.

* در وايبر نمي‌توانيد از اکانت خود خارج شويد! فقط مي‌توانيد اکانت تان را پاک کنيد!

* در هر پيام رساني امکان بي صدا کردن گروه‌ها وجود دارد اما در گروه‌هاي‌ وايبري حتي وقتي شما گروهي را Mute يا بي صدا کرده‌ايد، باز هم در نوار نوتيفيکيشن علامت پيام‌هاي‌ جديد مي‌آيد و به شدت با اعصاب آدم بازي مي‌کند. البته اين مورد در نسخه ios وايبر رفع شده است.

* شما در گروه‌هاي‌ مختلفي عضو هستيد و روزانه عکس و کليپ‌هايي در گروه‌ها به اشتراک گذاشته مي‌شود و همه اين‌ها مستقيم برايتان دانلود مي‌شود و حجم زيادي از اينترنت شما را مصرف مي‌کند.

* شماره شما در وايبر براي همه اعضاي گروه‌ها نمايش داده مي‌شود.

* براي ارسال فايل‌هاي‌ صوتي و کليپ و تصوير در وايبر محدوديت حجم وجود دارد. شما بعضي از فايل‌هاي‌ با حجم بالا را بايد resize کنيد.

پيش به سوي نصب پيام رسان تلگرام

تلگرام محبوب اين روزهاي خيلي هاست. شايد بهتر باشد تلگرام را هم زير ذره بين ببريم و دليل اعتماد بيشتر افراد به تلگرام را جست و جو کنيم.

* فايل صوتي، ويدئويي و تصاوير مختلف و متن بدون محدوديت و البته رايگان در تلگرام قابل ارسال و دريافت است.

* هر گروه در تلگرام مي‌تواند تا سقف ۲۰۰ نفر عضو داشته باشد و ادمين در تلگرام اختيارات بيشتري نسبت به وايبر دارد. امکان انتخاب بک گراند براي هر گروه و هر فرد هم وجود دارد. ضمن اين‌که امکان reply تلگرام براي گروه‌ها پرکاربرد است.

* چت‌هاي امن (secret)از طريق end-to-end در سرورهاي تلگرام ذخيره نمي‌شود و پيام‌ها خودکار حذف مي‌شود.

* تلگرام را مي‌توانيد براي ويندوز، مک، وب و لينوکس نيز دانلود کنيد.

* گاهي ضروري است براي کسي فايلي با يک فرمت خاص بفرستيد مثلا يک فايل Word يا فايلي با پسوندهاي خاص، در اين صورت تنها تلگرام است که چنين امکاني را در بين بقيه پيام رسان‌ها برايتان فراهم مي‌کند. در حالي که در ساير پيام رسان‌ها امکان ارسال هر نوع فرمتي وجود ندارد.

* وجود نسخه تحت وب تلگرام و همگام بودن آن با نسخه‌هاي‌ موبايلي يا تبلت يکي از محاسن تلگرام است.

* Stickers botروباتي در دل تلگرام است که به شما اجازه مي‌دهد استيکرهايي متناسب با ذوق و سليقه خودتان بسازيد. هر کاربر مي‌تواند براي خودش مجموعه استيکرهاي خودش را داشته باشد و نشر دهد.

* زماني که ادمين کسي را در گروهي اضافه مي‌کند، مي‌تواند در منوي تنظيمات انتخاب کند که عضو تازه وارد چندتا از پيام‌هاي‌ قبلي گروه را ببيند؛ اين موضوع براي خيلي از گروه‌ها مي‌تواند حائز اهميت باشد.

* براي اضافه شدن يا ورود به گروهي غير از اضافه شدن توسط ادمين راه ديگري هم هست و آن ارسال لينک گروه است. در تلگرام هر گروه داراي لينکي است که با فرستادن آن براي ديگران مي‌توانيد آن‌ها را به گروه فراخوانيد.

* امکان هشتگ گذاري در تلگرام هم مي‌تواند يکي ديگر از نقاط قوت درست و حسابي براي يک پيام رسان باشد.

* شماره شما در تلگرام فقط براي کساني نشان داده مي‌شود که خودشان شماره تان را داشته باشند در غير اين صورت کساني که هم گروهي‌هاي‌ شما باشند و مخاطب مستقيم تان نباشند، شماره را نمي‌بينند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا