راه‌اندازی بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب برای

به گزارش خبرنگار موبنا، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب در دیدار با حسین مهری مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: خانه کتاب بزرگترین بانک اطلاعاتی کتاب ایران را در اختیار دارد و بر همین اساس مهمترین و تنها مرکز اطلاع رسانی کتاب در کشور محسوب می‌شود که مخاطبان از طریق تلفن یا …

به گزارش خبرنگار موبنا، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب در دیدار با حسین مهری مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: خانه کتاب بزرگترین بانک اطلاعاتی کتاب ایران را در اختیار دارد و بر همین اساس مهمترین و تنها مرکز اطلاع رسانی کتاب در کشور محسوب می‌شود که مخاطبان از طریق تلفن یا اینترنت می‌توانند اطلاعات کتاب مورد نظر خود را از این بانک دریافت کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به یک‌میلیون عنوان کتاب در بانک اطلاعاتی خانه کتاب موجود است که تاکنون این اطلاعات به شکل‌های گوناگون همچون کتابشناسی ماه و کارنامه نشر ایران منتشر و در اختیار مخاطبان کتاب قرار داده شده است.
غلامی جلیسه با بیان اینکه تاکنون از این بانک اطلاعاتی تنها برای اطلاع رسانی استفاده می‌شد، اما به تازگی تصمیم گرفته شده تا این اطلاعات در اختیار چرخه اقتصاد نشر کشور نیز قرار داده شود، افزود: بر اساس این تصمیم یک فروشگاه اینترنتی بزرگ در دست راه‌اندازی است که همه ناشران فعال کشور می‌توانند در این فروشگاه یک کتابفروشی ویژه کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات خود داشته باشند.
وی توضیح داد: روال کار به این صورت است که در این فروشگاه اینترنتی به هر ناشر یک صفحه ویژه اختصاص داده شده که کتاب‌های منتشر شده توسط آن انتشارات در این فروشگاه عرضه می‌شود.
مدیر عامل خانه کتاب افزود: در حال حاضر تفاهم‌نامه همکاری با بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ ناشر برای عرضه کتاب‌هایشان در این فروشگاه به امضا رسیده و بیش از ۱۰۰۰ ناشر نسبت به راه‌اندازی فروشگاه و عرضه کتاب‌هایشان در ویترین این فروشگاه اقدام کرده‌اند.
جلیسه ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم همه ناشران فعال کشور که حدود پنج هزار ناشر است در این فروشگاه حضور یابند. در حال حاضر هم تعداد کتاب‌های عرضه شده در این فروشگاه ۵۰ هزار عنوان است که پیش‌بینی می‌کنیم به ۱۰۰ هزار عنوان هم برسد.
وی همچنین با اشاره به مشکل توزیع کتاب در کشور گفت: البته در برنامه‌ریزی ما حضور کتابفروشان هم در این فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته شده که در فاز بعدی انجام خواهد شد.
مدیرعامل خانه کتاب یادآور شد: در این فروشگاه شرکت پست به دلیل انتقال کتاب از فروشگاه به مقصد نقش مهمی خواهد داشت. در واقع این فروشگاه سه ضلع دارد که یک ضلع آن پست، یک ضلع خانه کتاب و یک ضلع دیگر ناشران و کتابفروشان هستند.
غلامی جلیسه ابراز امیدواری کرد که شرکت پست با همکاری در این فروشگاه و ارائه تسهیلات و تخفیف بتواند نقش موثری در چرخه اقتصاد نشر کشور داشته باشد.
در این جلسه همچنین مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این شرکت برای تأثیرگذاری مثبت در ترویج کتابخوانی خبر داد و گفت: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران حاضر است در صورت همکاری نهادهای دیگر بخش زیادی از هزینه های ارسال را کم کند تا رغبت بیشتری برای خرید اینترنتی کتاب ایجاد شود.
مهری مشکل توزیع کتاب در ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر هزینه ارسال کمتر شود، درخواست کتاب هم بیشتر می‌شود و تا حد زیادی می‌توان از این طریق مشکل توزیع کتاب را مرتفع کرد.
وی با استقبال از طرح راه‌اندازی بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ایران گفت: این طرح بسیار مطلوب و مناسب است و شرکت پست با همکاری در این طرح و طرح‌های این‌چنینی که به گسترش کتابخوانی کمک کند، احساس می‌کند کار مفیدی انجام داده و به تحول مثبت کشور کمک کرده است.
مدیرعامل شرکت پست بر برنامه‌ریزی و انجام تبلیغات گسترده برای این فروشگاه تأکید کرد و گفت: شرکت پست هم در تبلیغات این فروشگاه حاضر به همکاری است و آمادگی خود را برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ این فروشگاه اعلام می‌کنیم.
مهری ادامه داد: شرکت پست آمادگی دارد بسته‌های تبلیغی این فروشگاه در همه دفاتر پستی روستاهای کشور و نیز دفاتر ITC توزیع و عرضه شود.
وی در این جلسه همچنین برای ارائه تخفیف ویژه در هزینه‌های سامانه گیت وِی به ناشران حاضر در این فروشگاه قول مساعد داد و گفت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن این فروشگاه، شرکت پست حاضر به همکاری بیشتر خواهد بود.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا