گاز هم گران شد

حمیدرضا عراقی در نشست خبری که صبح امروز در شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری گفت: دولت بر اساس آنچه می‌دانست ۷۰ درصد از سبد انرژی کشور را گاز تشکیل می دهد تصمیم گرفت تا قیمت گاز طبیعی در کشور زیاد افزایش پیدا نکند. مدیرعامل …

حمیدرضا عراقی در نشست خبری که صبح امروز در شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری گفت: دولت بر اساس آنچه می‌دانست ۷۰ درصد از سبد انرژی کشور را گاز تشکیل می دهد تصمیم گرفت تا قیمت گاز طبیعی در کشور زیاد افزایش پیدا نکند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ابلاغیه هیأت دولت مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی قیمت گاز خانگی، تجاری و دولتی گفت: قیمت گاز صنایع، پتروشیمی‌ها، کشاورزی و دامپروری همانند سال ۹۳ است و هیچ گونه تغییری پیدا نکرد.

عراقی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی گاز در بخش خانگی گفت: این مصوبه از ۶ خرداد ماه سال ۹۴ یعنی فردا قابل اجراست که بر این اساس قرائت کنتورهایی که از فردا صورت می‌گیرد بر اساس نرخ جدید خواهد بود.

وی با اشاره به جدول قیمت گاز در بخش خانگی گفت: طبق سال‌های گذشته قیمت گاز در بخش خانگی بر اساس دو جدول زمستانی و تابستانی صادر می‌شد که از تاریخ ۱۶ فروردین ماه تا ۱۵ آبان ماه یک قیمت و از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین ماه یک قیمت دیگر برای گاز بها تعیین شده که با این افزایش قیمت هر یک از پلکان‌ها در دو فصل زمستان و تابستان تغییر می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش نرخ گاز در بخش تابستان گفت: حداکثر افزایش برای این مدت ۱۵۰ تومان تعیین شده است به طوری که قیمت گاز پیش از این در تابستان ۱۴۴ تومان بود که با افزایش ۱۵ درصدی این نرخ به بیش از ۱۵۰ تومان می‌سد اما با مصوبه هیأت دولت تنها ۱۵۰ تومان از مشترکین در هر مترمکعب اخذ می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت گاز در زمستان نیز گفت: پیش از این قیمت گاز در زمستان ۸۴ تومان که با این افزایش ۱۵ درصدی به طور متوسط ۹۶ تومان قیمت هر مترمکعب گاز شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به عوارض و بیمه مشترکین گفت: بر اساس مصوبه مجلس عوارض نسبت به سال گذشته که ۱۳ تومان بود کاهش پیدا کرده و ۱۰ درصد قیمت گاز مصرفی مشترکین شده است.

عراقی با اشاره به اینکه در طول سال ۱۸۰ میلیارد مترمکعب گاز در کشور مصرف می‌شود، تصریح کرد: از این میزان ۵۰ میلیارد مترمکعب در بخش خانگی مصرف می‌شود که با بهبود مصرف می‌توان هم از پرداخت گاز بهای بیشتر جلوگیری کرد و هم در این حامل انرژی صرفه‌جویی کرد.

وی در پایان دوباره تأکید کرد: بر اساس مصوبه هیأت دولت قیمت هر یک از پلکان‌های مصرفی در قبوض بخش خانگی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا