سانتافه تا لب مرز، ۷۴ میلیون تومان!

در ماه اول سال جاری مجموعا ۱۳۸ دستگاه خودروی سواری هیوندا به کشور وارد شد و این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل آمار واردات هیوندا معادل ۱۲۲۸ دستگاه بوده است. در نخستین ماه سال جاری مجموعا ۶۷ دستگاه هیوندا سانتافه مدل ۲۰۱۵، هفت سرنشین، دنده اتوماتیک و سقف پانامورا به کشور …

در ماه اول سال جاری مجموعا ۱۳۸ دستگاه خودروی سواری هیوندا به کشور وارد شد و این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل آمار واردات هیوندا معادل ۱۲۲۸ دستگاه بوده است.

در نخستین ماه سال جاری مجموعا ۶۷ دستگاه هیوندا سانتافه مدل ۲۰۱۵، هفت سرنشین، دنده اتوماتیک و سقف پانامورا به کشور وارد شد. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت وارداتی سانتافه با مشخصات مشابه بین ۲۶ تا ۲۶.۵ هزار دلار معادل ۷۴ میلیون تومان بوده است.

این در حالی‌است که در مدت مشابه سال قبل مجموعا ۵۴۵ دستگاه سانتافه مدل ۲۰۱۴ با قیمت ۲۰.۵ هزار دلار معادل ۵۲ میلیون تومان وارد شده بود. پس از آن بیشترین میزان واردات در فروردین‌ماه به مدل اکسنت اختصاص دارد که از این خودروی سواری وارد کشور شده است.

براین اساس قیمت هیوندا اکسنت ساخت ۲۰۱۵ با مشخصات دنده اتومات، حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی سانروف و چهار سیلندر معادل ۱۳ هزار دلار یا ۳۷ میلیون تومان بوده است.

براساس گزارش گمرک از میزان واردات خودروی سواری هیوندا در فروردین‌ماه سال گذشته مجموعا ۵۴۵ دستگاه سانتافه، ۳۱۲ دستگاه توسان، ۱۹۳ دستگاه آلنتر، ۹۵ دستگاه سوناتا،۴۴ دستگاه اولستر، ۳۴ دستگاه اکسنت، چهار دستگاه آزارا و یک دستگاه هیوندا آکورد و یک دستگاه جنسیس کوپه به کشور وارد شده بود.

قیمت وارداتی توسان در این مدت معادل ۴۷ میلیون تومان، سانتافه معادل ۵۲ میلیون تومان، سوناتا YFمعادل ۵۱ میلیون تومان، النترا معادل ۴۰ میلیون تومان، اولستر معادل ۴۳.۵ میلیاد تومان، اکسنت معادل ۳۳ میلیون تومان و آزارا معادل ۶۱ میلیون تومان بوده است.

لازم به ذکر است که تمامی این قیمت‌ها، قیمت‌های وارداتی و بدون احتساب تعرفه حمل و نقل، شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های فروش محاسبه شده است و این خودروهای سواری اکثرا مدل همان سال وارد شده‌اند، به این ترتیب که اتوموبیل‌های وارد شده در سال جاری مدل ۲۰۱۵ و اتوموبیلهای وارداتی سال گذشته مدل ۲۰۱۴ بوده‌اند.

قیمت خودروهای وارداتی هیوندا در فروردین‌ماه سال جاری در جدول زیر آمده است:

مدل قیمت به دلار قیمت به تومان تعداد واردات
سانتافه ۲۶.۵ هزار ۷۴ میلیون ۶۷
اکسنت ۱۳ هزار ۳۷ میلیون ۲۶
سوناتا LF ۲۴ هزار ۶۷ میلیون ۲۳
النترا ۱۶.۶ هزار ۴۶ میلیون ۱۱
توسان IX35 ۲۱.۵ هزار ۶۰ میلیون ۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا