بازآفرینی فرآیندها و تغییر پارادایم از الزامات دولت الکترونیک است

به گزارش خبرنگار موبنا، رضا باقری اصل در نخستین کنفرانس ملی طراحی خدمات صنعتی در خصوص دولت الکترونیک، افزود: تغییر پارادایم به این معنی نیست که ما صرفا خدمات را با استفاده از ابزارهای الکترونیکی انجام دهیم بلکه باید در فرآیند هایمان بازآفرینی کنیم. وی اظهار داشت: در بحث دولت الکترونیک مشکل نرم افزاری نداریم …

به گزارش خبرنگار موبنا، رضا باقری اصل در نخستین کنفرانس ملی طراحی خدمات صنعتی در خصوص دولت الکترونیک، افزود: تغییر پارادایم به این معنی نیست که ما صرفا خدمات را با استفاده از ابزارهای الکترونیکی انجام دهیم بلکه باید در فرآیند هایمان بازآفرینی کنیم.
وی اظهار داشت: در بحث دولت الکترونیک مشکل نرم افزاری نداریم بلکه مشکل فقدان پایگاه اطلاعات داده و عدم توجه به برنامه ریزی بر مبنای اطلاعات است.
جانشین دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات افزود: هر کدام از دستگاه ها به تنهایی در حوزه داده پایگاه صحیح کار می کنند اما هنگامی که قرار است به یکدیگر متصل شوند و اطلاعات را تشکیل دهند، صحیح عمل نمی کنند.
باقری اصل، تحول ساختار در لایه های دولت الکترونیکی با بهره گیری از ایجاد قابلیت همکاری و معماری سازمانی برای ارائه خدمات یکپارچه میان دستگاه های دولتی را از دستاوردهای پیاده سازی دولت الکترونیکی دانست.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین افزایش چابکی و تامین اطلاعات برای استفاده مجدد از اطلاعات میان دستگاه های دولتی را از دیگر مزایای دولت الکترونیک عنوان کرد.
باقری اصل در ادامه از شکل گیری ۱۲ پایگاه اطلاعاتی در کشور خبر داد و گفت: این پایگاه های اطلاعاتی شامل اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی، حقوقی و مکانی است که سیستم آدرس دهی استاندارد را تولید می کند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا