نگاهی به مشخصات فنی گوشی Ascend Mate7 هوآوی

به گزارش خبرنگار موبنا، گوشی Ascend Mate7 هوآوی از زمان عرضه اولیه در بازار تلفن همراه تا کنون با تقاضای خوبی از سوی کاربران موبایلی روبرو شده است. هواوی اسند میت ۷ نه تنها دارای نمایشگر کوچک‌تر نسبت به مدل‌های پیشین خود می‌باشد، بلکه دارای ضخامت و حاشیه نمایشگر کمتری نسبت به آن‌ها است. اسند …

به گزارش خبرنگار موبنا، گوشی Ascend Mate7 هوآوی از زمان عرضه اولیه در بازار تلفن همراه تا کنون با تقاضای خوبی از سوی کاربران موبایلی روبرو شده است.
هواوی اسند میت ۷ نه تنها دارای نمایشگر کوچک‌تر نسبت به مدل‌های پیشین خود می‌باشد، بلکه دارای ضخامت و حاشیه نمایشگر کمتری نسبت به آن‌ها است.
اسند میت ۷ تنها ۷.۹ میلی متر ضخامت دارد که نسبت به اسند میت ۲، ۱.۶ میلی متر و نسبت به اسند میت، دو میلی متر باریک‌تر است.
این فبلت دارای ابعادی به طول ۱۵۷ و عرض ۸۱ میلی‌متر است که مقایسه‌ طولی این فبلت چینی با نوت ۴ برای کاربران خالی از لطف نباشد.
خوشبختانه هوآوی از حاشیه نمایشگر کمی برای میت ۷ به کار برده تا این گوشی، کمی نسبت به سایر ۶ اینچی‌های بازار خوش دست‌تر باشد.
اما با این وجود نمی‌توان از سختی کار کردن با این فبلت چشم پوشی کرد. نسبت مساحت نمایشگر این گوشی به مساحت کل قاب جلویی، ۸۳ درصد است که این موضوع دال بر حاشیه‌ی نمایشگر بسیار کم و منطقی این محصول دارد.
همچنین یک حاشیه‌ی مشکی بسیار باریک، دور تا دور نمایشگر این فبلت را احاطه کرده که این موضوع در رنگ مشکی این فبلت چندان مشهود نیست.
هوآوی میت ۷ در سه رنگ نقره ای، خاکستری و طلایی روشن به بازار جهانی عرضه گشته که این رنگ بندی بسیار شبیه به محصولات شرکت اپل است.
در مجموع باید گفت که کار با یک فبلت ۶ اینچی چون میت ۷ با یک دست برای کاربران کمی سخت و دشوار خواهد بود، اما هوآوی تمام سعی و تلاش خود را در جهت خوش دست بودن این محصول کرده است.
اندازه‌ نمایشگر گوشی موبایل هواوی اسند میت ۷ نسبت به دو نسل قبل آن ۰.۱ اینچ کوچک کرده و آن را به ۶.۰ اینچ رساند. بنابراین می‌توان دو محصول هوآوی اسند میت ۷ و گوگل نکسوس ۶ را از نظر اندازه‌ی نمایشگر برابر دانست.
تا این جای کار به راحتی می‌توان دریافت که هوآوی اسند میت ۷ کوچک ترین فبلت سری میت این سازنده تا این تاریخ به حساب می‌آید. نمایشگر ۶ اینچی میت ۷، وضوح تصویر Full HD معادل با ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد و همچنین عدد ۳۶۸ppi برای تراکم پیکسلی این فبلت بدست می‌آید. رزولوشنی که برای نخستین بار در سومین نسل از فبلت‌های سری میت هوآوی به کار برده شده است.
هواوی اسند میت ۷ دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قاب پشتی است که یک فلاش LED آن را همراهی می‌کند.
دوربین اصلی این گوشی توانایی ثبت عکس‌هایی با حداکثر کیفیت ۴۱۲۸ در ۳۰۹۶ پیکسل را دارد که واقعا بی‌نظیر است.
همچنین دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته در قاب جلویی این گوشی می‌تواند عکس‌های سلفی خوبی را بیندازد.
علاوه بر این کاربران می‌توانند با حداکثر کیفیت HD به ضبط ویدئو و یا مکالمه‌ی تصویری بپردازند.

ascend-mate-7-4

قابلیت Beauty level slider که پیش از این در اسند G6 حضور داشت، در این فبلت هم آورده شده است.
این قابلیت با نرم کردن پوست و بزرگ کردن چشم‌ها به کاربران کمک می‌کند تا عکس‌های با کیفیت‌تری را با دوربین دوم این گوشی ثبت کنند.
دوربین ۱۳ مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌هایی با جزییات خوب، ثبت کند. رنگ‌های به نمایش درآمده، طبیعی و کاملا شارپ هستند. در مجموع باید گفت که دوربین میت ۷ در شرایط نوری مناسب عکس‌های بی‌نظیری را ثبت می‌کند
از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین این فبلت می‌توان به قابلیت ثبت موقعیت مکانی زمانی، تشخیص چهره، عکاسی به صورت HDR و پانوراما اشاره کرد. اما دو قابلیت HDR و فوکوس خودکار به خوبی هر چه تمام‌تر در میت ۷ ظاهر شده‌اند.
اسند میت ۷ به آخرین نسخه از چیپ‌ست ساخت شرکت هوآوی یعنی هایسیلیکون Kirin 925 مجهز شده و بر روی آن دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای قرار گرفته است.
پردازنده‌ی چهار هسته ای A7 برای انجام کارهای سبک و روزمره طراحی شده که قادرست با حداکثر سرعت ۱.۳ گیگاهرتز دستورات این گوشی را پردازش کند.
تغییر پردازش این گوشی، کاملا نامحسوس بوده و به هیچ عنوان متوجه این امر نخواهید شد. در کنار مجموعه پردازنده‌ی این گوشی، پردازنده‌ی گرافیکی Mali T628 وجود دارد که به خوبی از پس کارهای گرافیکی سنگین برخواهد آمد.
هواوی، اسند میت ۷ را در دو نسخه‌ی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی راهی بازار کرده که مورد نخست، دارای دو گیگابایت حافظه‌ی رم و مورد دوم همراه با سه گیگابایت حافظه‌ی رم است.
نسخه‌ی ۴.۴.۲ (کیت کت) از سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض بر روی برترین گوشی سال ۲۰۱۴ هوآوی یعنی میت ۷ اجرا می‌شود.
این نسخه از اندروید به هیچ عنوان نمی‌تواند به عنوان جدیدترین و به روزترین ورژن برای این گوشی تلقی شود. از این رو، هرگز نمی‌توان جمله‌ی «اجرای آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید بر روی میت ۷» را برای این فبلت به کار برد.
باتری گوشی Ascend Mate7 هوآوی یک باتری عظیم ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری است که توسط کاربران قابل باز کردن و تعویض نیست.
باتری فوق‌العاده قوی میت ۷ قادر است تا بیش از ۶۴۸ ساعت در حالت استندبای و با اینترنت ۳G شارژدهی کند.
همچنین این فبلت توانست با یک بار شارژ کامل تا بیش از ۱۷ ساعت به پخش ویدیو بپردازد.

images
علاوه بر این، سازنده‌ی این فبلت به کاربران خود این قول را داده که میت ۷ به راحتی می‌تواند تا دو روز به طور کامل برای کاربران شارژ نگه دارد.
خوشبختانه هوآوی از حالت Ultra power saving mode برای شارژدهی بیشتر، در میت ۷ به کار برده که از عملکرد خوبی برخوردار است. قابلیتی که این روزها در اکثر پرچم‌داران شاهد آن هستیم. این حالت کاربران را به بسیاری از برنامه ها محدود می‌کند و تنها اجازه‌ی دسترسی به برنامه‌هایی چون تماس، پیام و لیست مخاطبان را به مخاطبان می‌دهد.
از مزایای این گوشی پرفروش هواوی می توان به صفحه نمایش بزرگ ۶ اینچی با وضوح تصویر FullHD، حسگر اثر انگشت در قاب پشتی با کیفیت مطلوب، باتری فوق‌العاده با شارژدهی مناسب، دوربین باکیفیت، پشتیبانی از اینترنت ۴G و فناوری NFC اشاره کرد.
همچنین از معایب Huawei Ascend Mate7 می توان به رابط کاربری نیمه سنگین این گوشی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

۱۲۹/

دکمه بازگشت به بالا