برگزاری نمایشگاه ضیافت منتفی شد

علی فاضلی در مورد تامین کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود بازار و وفور کالاهای اساسی از جمله شکر و روغن در بازار ضرورتی برای برگزاری نمایشگاه ضیافت احساس نمی‌کنیم. وی به این نکته اشاره کرد: که سال گذشته کالاها با تخفیف ۲ تا ۳ درصدی …

علی فاضلی در مورد تامین کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود بازار و وفور کالاهای اساسی از جمله شکر و روغن در بازار ضرورتی برای برگزاری نمایشگاه ضیافت احساس نمی‌کنیم.

وی به این نکته اشاره کرد: که سال گذشته کالاها با تخفیف ۲ تا ۳ درصدی در نمایشگاه ضیافت عرضه می‌شد و از آنجایی که از سه تا چها رنقطه پایتخت نمایشگاه برپا بود، هزینه رفت و آمد مردم بیشتر از این رقم می‌شد که مقرون به صرفه نبود.

فاضلی این را هم گفت که حتی فروش ویژه در برخی فروشگاهها به ویژه فروشگاه زنجیره‌ای با تخفیف‌های خاص به حدی است که از قیمت نمایشگاه های ضیافت ارزان تر کالاها عرضه می‌شود.

رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه آیا برای ماه مبارک سهمیه ویژه‌ای برای اصناف در نظر گرفته شده گفت: دو ، سه قلم کالا که تولید آن در دست صنف مرتبط است، بقیه کالاها در بازار وجود داشته و مشکل سالهای قبل یعنی نمایشگاه برای تنظیم قیمت احساس نمی‌شود. در عین حال سهمیه خاصی برای شکر و روغن قنادی‌ها و تهیه زولبیا و بامیه در نظر گرفته نشده است.

به گفته فاضلی نرخ زولبیا و بامیه از طریق اتحادیه صنفی تعیین و کنترل خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه بازرسی‌ها برای کنترل قیمت و کیفیت کالا در ماه مبارک چه روندی را خواهد داشت؛ خاطرنشان کرد: طرح تشدید بازرسی را در دستور کار است و کمیته‌ای متشکل از نماینده وزارت بهداشت، سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی در بازرسی‌ها حضور دارند.

فاضلی نظارت بر فروش آش و حلیم که سال گذشته گفته شد، در مکان‌های غیربهداشتی و حتی گاوداری‌ها تهیه می‌شوند، گفت: مشکل اینجاست که وقتی برخورد با این گونه موارد را در دستور کار قرار می‌دهیم، می‌گویند این دسته جزء مشاغل خانگی است و شما آن قدر سخت گیری نکنید.

دکمه بازگشت به بالا